26 Ekim 2010 Salı

Kayserispor 1 - 0 Beşiktaş


İnternette problem vardı dün yazamadım. Kayserispor Beşiktaş maçı için siyah-beyaz pencereden bakarsak bu yılın yüz karası diyebiliriz. Bu sezon oynanan en kötü futboldu. Aslında oynanmayan demeliyiz...

Kayserispor'un ortasahadaki hakimiyetini engellemek ve o bölgeyi kalabalık tutmuş olmak için 4 tane ortasaha göbek oyuncusu oynatıldığını düşünmüyorum. Onur-Ernst-Necip ve Fink hepsi biraz hücumcu biraz savunmacı olmak üzere ortasaha merkez oyuncusu. Bir başka tabirle bir çeşit MC...

Peki neden 4'ü birlikteydi? Adam eksikliğinden... Yapılabilir tek değişiklik Onur yerine İsmail'i oynatmak olabilirdi. O zaman 4-3-3 benzeri bir yapı olurdu...

Eleştirilecek bir başka husus da Nihat. Burda Schuster'i mi Nihat'ı mı eleştirmek gerekir bilemedim. Nihat çok formsuz, üstelik egosu yüksek. Bir insan formsuz olabilir ama bu özgüvenini azaltmalı. Lakin Nihat'ta tam tersi. Her ayağına geleni vuruyor. Maç sonu istatistiklere bakan biri vay be bi Nihat oynamış. Kaleye 4 şutu var diyebilir. Evet Nihat kaleyi en fazla deneyendi ama onun yüzünden diğerleri deneyemediği için. Nihat konusunda bir başka kızdığım nokta da pas verilmediğinde ona buna bağırıp çağırması. Bu diğer futbolcuları eminim ki olumsuz etkiliyordur. Nihat bu ise oynamamalı...

Beşiktaş tarafına son eleştirim kaleci seçimi. Neden Rüştü? 3 tane net hata yaptı? Hep aynı noktadayız. Cenk olmasa eyvallah ama var. Geçen sene olsa kızmazdım ama bu sene neden oynamıyor o çocuk? Ne günahı var?

Stadın zemini... Bana bilmem kaç bin kişilik stad yapma. Bana zemini düzgün stat yap. Ben bunu Beşiktaş için de söylüyorum. Sene başında patates tarlasında oynattılar maçları. Şimdi Kadir Has'da o şekilde. Hatta daha beter. Aynı pozisyonda 3 tane Beşiktaşlı yere düştü. Kaç kez de Kayserili oyuncu düştü. Beşiktaş o yüzden kaybetti falan demiyorum. Stad oynamaya müsait değildi. Eğer bir futbolcu zeminden dolayı istediğini yapamıyorsa, eğer bir hoca zeminden dolayı oyuncu seçimini değiştiriyorsa orada duracaksın. Bu stad düzelene kadar maç yapılmamalı burada. Rusya'da yaşamıyoruz. Zeminimizin kötü olmasına anlayış gösteremem, kusura bakmayın...

Maçı genel değerlendirecek olursak bu sezonki en kötü futbol diyebilirim. Bu maç olmasa takımı çok eleştirmem. Defans kurgusu hariç bir ciddi bir problem yok. Ancak bu maç farklı. Bu maç geçen yılki takımı izledim maalesef. Futbol olarak yerlerde, sürünüyor. Beşiktaş tanınmaz haldeydi...

Bu kötü sonuçların en büyük nedeni sakatlıklar. Sakatlıklar olmasa, sün Guti, Quaresma, Aurelio olsa takım farklı olurdu. Bunu anlamak zor olmasa gerek. Takımın bence en önemli 5 oyuncusundan 3'ü sakat. Oynayanlar Ernst ve Bobo.

Kupa maçı moral açısından önemli. Kaybedilmesi yıkıma götürebilir. Kazanılması morali düzeltir. Haftasonu oynanacak Sivas maçı için de Guti umudu var...

Hiç yorum yok: