30 Ekim 2010 Cumartesi

Ankara'da kupa yarışları günü...


Bugün gazeteleri karıştırıken uzun süre uzak kaldığım ganyan meselelerine tekrar göz atınca vay be diyerek hemen biraz araştırma yapma gereği hissettim. Bugün Ankara'da güzel bir hava eşliğinde koşulacak önemli koşular var. Dolayısıyla, koşan atlarda geçimişin ve bugünün en önemli safkanları. Cumhurbaşkanlığı Kupası koşusunda, G-1 İngiliz safkanlarında Pan River ve Miramis önderliğinde, İnspector süpriziyle güzel bir yarış bekliyorum. Miramis'in formunu sürdürme konusunda son zamanlarda zorlandığını ve bu sebeple Pan River'ın formuyla ve jokeyiyle yarışı domine edeceğini bekleyen bir sürü yoruma rastladım. Yine de bu 3 safkanı kupona yazmadan geçmem ben.

Diğer kupa koşusu Cumhuriyet. İşte beni asıl şaşırtan ve yazma gereği uyandıran koşu. Uzun süre koşulardan uzak kaldığını bildiğim TURBO'yu görünce listede önce sevindim. Her ne kadar adı olsa da, gördüm ki Turbo ilk kez favori değil! Yarış hayatında ilk kez favori olmayan Turbo'nun rakipleri arasında ise tecrübe abidesi Kafkaslı, süprizsever Uçanbey -artık G-1'de şansı olmaduğunu düşünüyorum-, yine süprizci Özhaber, her zaman iki ezeli rakip olmuş Gelibolu ve Hayatım safkanları mevcut. Daha önce yazılarımı hatırlayanalar bilir. GELİBOLU'yu ilk koşusundan beri takip ettiğim farklı bir Arap atı olduğunu söylemişimdir. Her koşusunu izlemişimdir. 6-7 aydır takip edemediğim süre zarfında, daha önce bir türlü G-1 seviyesine erişemeyen Gelibolu'nun, G-1'in tozunu attırdığını gördüm. Artık şampiyon diye anılmayıp, şampiyonlara kafa tutan bir Gelibolu olmasına hiç şaşırmadım açıkçası. Bunun bir şekilde olacağı belliydi zaten. Bu yarışta ezeli rakibi Hayatım'ı alt ederse birinci ve şampiyon olmasını bekliyorum. Burada en önemli handikapı ise Karataş'ın olmaması. Ama Selim'in farkını da yansıtacağı kessindir. Kafkaslı bu kalabalıkta yine gecikip ancak tabela yapar diye düşünüyorum. Turbo tabela dışı kalıp, son yarışında da ikinci olunca uzun süre dinlendi. Her zaman favoridir bana göre ama bu yarış için hiç bir bilgim yok hazırlığıyla ilgili. Genel yorumlara göre bu grupta tabela yapar Turbo. Açıkçası efsane geri döndü demeyi de çok istiyorum. Olur mu olur belli de olmaz!

Ayrıca; 2 yaşlı İngiliz safkanlarının maiden koşusunda Candostum için tek yorumları yapanlar mevcut. Bu tip koşularda çok at yazmanın faydalı olacağını hatırlatmakta fayda var. 3 ve yukarı İngilizler'in 1500m kum koşusunda ise Doku ve ayrılmaz yarış arkadaşı Actionmax'i yazmak akıllıca olur.

Hiç yorum yok: