26 Aralık 2011 Pazartesi

NBA Sezon açılışı




NBA'in sonunda geri döndü! İzlediğim 2 daha doğrusu 1.5 maçtan büyük keyif aldım diyebilirim. Maç yayın haklarının Dsmart'a geçmesi özellikle spiker ve yorumcu konusunda ürkütse de Kaan Kural, Orkun Çolakoğlu ve Caner Eler'in kadroya dahil edildiğini görmemiz içimizi rahatlattı. İlk maçı Alp Öger'in anlatması ise büyük hataydı.Maçın içine bir türlü girememiştim ama neyse ki bir şekilde adamın sesini bloke edip maçın keyfine varabildim.Bu arada umarım kablotv ile dsmart anlaşır ve kablotvdeki nbatv geri döner.


Maçlara ve takımların durumuna değinecek olursak;

Celtics - Knicks : Maç başında Knicks çok iyi bir ritm yakalamıştı ama sonradan Celtics'in uyanması ile birlikte müthiş bir geri dönüş yakaladık.İlk maç için müthiş bir seçim olmuş.Maç içinde ve sonunda yaşanan gerginlikler iki takım arasındaki rekabetin yeninden alevlendiğinin bir göstergesiydi. Knicks'ten başlarsak açıkcası o guardlarıyla Knicks bir yere gidemez. Elinde Melo ve Amare gibi iki ofansif silah varken Toney Douglas ve Iman Shumpert'ın her eline geleni sallaması takımın tüm ritmini bozdu zaten. Savunmalarına hiç değinmiyorum bile.Paul Pierce'in olmadığı bir maçta evinde Celtics'i sidik zoruyla yeniyorsan o zaman sıkıntı var demektir.Celtics de ise Rondo'yu çok beğendim. Şutunu yeteri kadar olmasa bile geliştirmiş gözüküyor.Brandon Bass - Glen Davis takasının da Celtics açısından ne kadar doğru bir hamle olduğunu gördük.Bass her zaman beğendiğim underrated bir oyuncu. Pierce dönünce daha iyi olacaklardır tabi ama Jeff Green'in sezonun kapatması benchlerini hepten kurutmuş. Big Three'nin dakikaları sınırlı olması gerektiğinden sezon boyunca bench problemiyle çok uğraşacaklar gibi geliyor.


Bulls - Lakers : Bu maçın sadece ilk yarısını izleyebildim maalesef :( İzlediğim kadarıyla Lakers Bynumsız geçen senenin normal sezon lideri Bulls'a karşı dişini gösterdi. Özellikle savunmalarını beğendim ki ikinci yarı savunma seviyesini dahada arttırmışlar.Mike Brown'ın savunma konusunda bu takıma çok şey katıcağına emindim ancak hücum konusunda pek iyi değiliz. Özellikle top kaybı rakamları çok yüksek. Bunda Kobe'nin payı büyük. Sakatlığa da bağlanabilir belki bu top kayıpları ama bence Kobe'nin yaşlanmasıyla da ilgili. Geçen sezonda bu tarz top kayıpları yaptığını görüyorduk.Yanında oyunu yönlendirebilecek bir oyun kurucu olmadığı için biraz da buna mecbur kalıyor tabi ki.Bu durum kısa vadede Steve Blake'in rolü arttırılarak ve Morris'in dakika alması sağlanarak çözülebilir ancak Lakers'ın hedefi eğer şampiyonluksa oyunu yönlendirebilecek bir oyun kurucu şart. Bunun dışında Lakers'da Mcroberts ve Ebanks'i çok beğendim. Mcrob çok iyi bir fiyata kapatılmış bir yedek uzun. Ebanks ise hakikaten Kobe'nin dediği gibi sürekli kıyaslanan Ariza'dan hücum olarak daha iyi. Goudelock da Kobe'nin yedeği kim olur sorusuna şimdilik cevap vermiş gibi gözüküyor.NBA'deki ilk maçında tereddüt etmeden çıkardığı şutlar ve yaptığı savunma beni oldukça tatmin etti. Bulls'da ise Rose yavaş başlamasına rağmen sonradan açıldı ve 4-6 üç sayılık isabeti ile şutunu ne kadar geliştirdiğini gösterdi.Ömer Aşık ne yazık ki hücumda yine yok. Biraz hücum geliştirse yazın alacağı yeni konrata 5 milyon dolar ek kazanç getirir.Hamilton ise takıma alıştıkça daha yararlı olacaktır.

Heat - Mavericks  : Bu maçı izlemedim ama izlemeye pek gerek yokmuş anlaşılan.Heat rövanşı acı bir biçimde almış. Dallas için Barea'nın rakip savunmayı dağıtması ve Chandler'ın takım savunmasını toparlaması çok önemli ve şampiyonluğu getiren kritik faktörlerdendi.İki oyuncununda gitmesi büyük kayıp Dallas için.Odom ve Vince Carter gibi iki oyuncuyu takıma kazandırdılar belki ama artık yapıları pek sağlıklı durmuyor. Bu Dallas kadrosunu ben Nash-Finley-Jamison-Walker-Dirk'ün oluşturduğu 2003-2004 Dallas kadrosuna benzetiyorum. Miami'de ise Lebron ve Wade hayvanlaşmış. Özellikle Lebron'un post oyununu kullanması kendisi için önemli bir gelişme.Haslem'in bu takım için ne kadar önemli olduğunu anlatmaya gerek yok.Çaylak Norris Cole da fena durmuyor.  Chris Bosh kötü başlamış olabilir ama geçen seneki playofflarda  birçoğumuzu yanılttığı için her zaman kendini toparlayabileceğini düşünüyorum.



Hiç yorum yok: