14 Mart 2009 Cumartesi

Beşiktaş-Gençlerbirliği


Rüştü
Ekrem İbrahim Toraman Sivok İbrahim Üzülmez
Cisse Ernst
Tello Delgado
Bobo Nobre

Beşiktaş maça 4-4-2 ye yakın bir sistemle çıktı. Sistem görüntü itibariyle 4-4-2 olsa da orta saha biraz çakma İngiliz modeliydi. Nobre ya da Bobo'dan birisi sol kanatta oynasa 4-2-3-1 olabilecek bir sistemdi.


4'lü denfansın göbeğinde Toraman ve Sivok oynadı. Sivok geldiği ilk günden beri olumlu katkılar yaptı Beşiktaş'a. Gerek savunma yönüyle gerekse de ofans yönüyle hem defansta hem önliberoda iyi işler çıkarttı. Bugün, benim gözümde sahanın en iyisiydi. Evlilik yaramış diyebiliriz. Ekürisi Toraman'da son haftalardaki yüksek performansını sürdürdü. Fatih Hoca maçtaydı. Toraman'ı gördü mü görmedi mi bilmiyorum ama Türkiye'nin en iyi savunma oyuncusunu milli takıma almamak çok komik. İspanya maçında Terim'in prensleri Gökhan ve Servet olmayacak. Emre Aşık'ın oynamama ihtimalini dahi düşünmüyorum ama en azından bu çamta Emre'nin yanında oynatsa Toraman'ı.

Savunmanın sağında Ekrem'in oynatılması son derece doğru bir karar. Daha önceki haftalarda da dediğim gibi Ekrem'in savunma yönünü biraz daha güçlendirmesi durumunda Beşiktaş Gökhan Gönül'üne kavuşur. Serdar Kurtuluş için üzgünüm. Hoca Mustafa Denizli değil de bir başkası olsa ilk 11 oynaması daha kolay olabilirdi ama Denizli günü yaşayan adam olarak Serdar'ın gelecek vaad edip etmemesini çok umursamaz.

Ernst, şu anda Türkiye'deki en iyi önlibero. İkinci yarıda takımın pas yüzdesi en iyi oyuncusu. Onun gelişi Beşiktal'ın orta sahasının çehresini tamamiyle değiştirdi. Hem savunmada hem hucümda başarılı. Görevini fazlasıyla yerine getiriyor. Kademe anlayışı çok iyi. Çok koşuyor ve disiplinden kopmuyor. Maç boyu bir kez dahi artistik hareket yapmıyor. Kazandığı topu Cisse gibi ileriye şişirmek yerine ayağa parlarda kullanıyor. Böylece Cisse'ye pası atalım ve Cisse ile devam edelim.


Sezon sonu gitmesi kuvvetlice muhtemel. Beşiktaş'ın aradığı, istediği oyuncu değil Cisse. Kariyerine saygımdan dolayı kazma demiyorum ama kariyerini de henüz göstermedi Beşiktaş'ta. Ortasahada dolanıyor. Uğur İnceman'dan tek bir üstün tarafı yok. Uğur Cisse'nin yaptığı işi fazlasıyla yapabilir. Hatta Serdar Kurtuluş dahi o bölgede daha başarılı olabilir. Kazandığı parayı düşündükçe oynadığı futbolu yadırgıyorum. Yazık!

Denizli orta sahanın hücum yönünü sağda Tello ile ve serbest Delgado ile kurmuş. Delgado verimli olamadı. Eğer iyi bir sağ kanat oyuncusu olsa Beşiktaş'ın oyun kurucusuz oynayabilir. Tello'nun sağ ayaklısı Beşiktaş'a ilaç olur. Erkan sağ kanatta oynadığı tek maçta kendini göstermişti ama Denizli onu kullanmaktan çekiniyor. Delgado sazı eline almalı artık.

Orta sahaya sonradan giren Yusuf'un fizik gücü sonradan girmesine ve yorgun olmamasına rağmen zayıf. Birebirlerde başarılı ama top sürmekte sorun yaşıyor. İlk golün hazırlayıcısı olmanın verdiği moralle daha rahat oynadı. Holosko ise iyiydi. Evliliğin yaradığı bir diğer oyuncu da oydu. Değişiklik konusuna gelince topa vurmaktan aciz Bobo'nun yerine girmesi daha iyi olurdu. Maç boyunca Bobo-Cisse ikilisi çıldırttı. Bobo'yu kazanmak isteyenlerin başında ben geliyorum ama Bobo da kendine çeki düzen versin artık. Nobre'nin kart sınırında olması sebebiyle çıkartıldığını tahmin ediyorum.

Gençlerbirliği hakkında söylenecek çok birşey yok. İlk yarı katı savunma yaptılar, 4 maçtır gol yememesinin asıl mimarının savunma hattı olduğunu düşünüyorum. Kalecileri çok üst düzey bir kaleci değil. Zamanında Martinez daha fazla sükse yapmıştı yediği gollere rağmen. Savunmanın göbeğinde oynayan Koray, fizik güç olarak çok zayıf. El Saka'nın kiralanması yanlış olmuş.

Parlayan yıldızlarına gelince. Troisi yaşına göre çok iyi. Türkiye'de kalacağını sanmam. 2 yıla kalmaz Premier Lig'e döner. Djite ise ikinci yarıda girdi, ben olsam Kahe'nin yerine 90 dakika oynatırdım. Djite oldukça süratli ve bileği düzgün bir oyuncu. Promise'de bombayı patlatamadı Cavcav ama Troisi ve Djite'de 12 den vurabilir...

Beşiktaş 3 maçlık maratonun ilk adımını hasarsız geçti. Önünde iki zorlu maç var. Sivas deplasmanı ve ardından İnönü'de Kayseri. Sivas'ı yenmek şartıyla 3 maçta 7 puan iyidir demiştim, iddiamı sürdürüyorum. Bu futbolla haftaya Sivas'ı yeneceğini düşünüyorum Beşiktaş'ın. Baskılı futboluna karşı Sivas'ın dayanabileceğini sanmıyorum. Sivas'ın silahı kontralarda ise Toraman-Sivok hattı oldukça sağlam görünüyor. Şampiyonluk yolunda her maçı final havasında görüp ona göre oynamak lazım. Bu futbolla Beşiktaş'ın önü açık..Şampiyon tadı var bu takımda...

Hiç yorum yok: