9 Ağustos 2008 Cumartesi

Çüşşşşş!!!!


Sabah, Hurriyet'in sitesinde en çok okunanlar bölümünde gördüm haberi. "Zico Ülkesine Döndü" başlığı ile verilmiş. Haberde fotoğraf var Zico ve yanında bir adam masada mikrofonlar; harbiden transfer tanıtımı gibi...

Hürriyet benim gözümde daha önceden sabıkalı olduğundan hemen Paranaense'nin web sayfasına baktım. İngilizce sayfaları sadece tanıtım için kullanılabiliyor, dolayısıyla Portekizce bilmiyorsan bir halt anlamıyorsun siteden. Sitedeki fotograflar transferin gerçekleştiğini doğrular nitelikte. Buraya kadar herşey normal...

Tabi ne yaptım? Doğal olarak Portekizce bilmiyorum, önce başlığı sonra bütün metini dayadım çeviri sitesine; az buçuk çeviriyor; en azından haberin ne hakkında olduğunu kavrayabilecek kadar anlayabiliyorsun...

Zico, yakın dostu Edinho Nazareth tarafından davet edilmiş; transfer konusu da açılmış elbette ve Zico kariyerine Avrupa'da devam etme arzusunda olduğunu yinelemiş.

Sen koskoca gazetesin bu benim gördüğüm ikinci sabun haber. Fotoğrafı görünce atla hemen değil mi? Koskoca haber merkezinde Portekizce bilen kişinin olup olmamasını bir kenara bıraktım; webden çevirip; İngilizce'den anlayan da yok değil mi? Bu mudur yayın anlayışın Hürriyet!

Bu, Hürriyet'in 2. kolpası (Yalan transfer haberlerini saymıyorum). Daha önce de Beşiktaş'ın Jan Schlaudraff'ı istediğini yazmıştı, ama nasıl?

Neymiş, Başkan Demirören Almanya'ya gitmiş, Bayern başkanı Franz Beckenbauer'den Jan Schlaudraff'ı istemiş. 2 yalan üst üste...

1) Bahsettiği görüşmenin olduğu akşam Franz Beckenbauer'i ben Avrupa Şampiyonası maçında gördüm. Ne iş? Demirören Almanya'ya gidip telefonla mı görüştü acaba..

2) Eğer Schlaudraff'ı isteyeceksen Bayern başkanı Franz Beckenbauer'den değil; Hannover başkanı Martin Kind'den isteyeceksin. Malum, Schlaudraff geçen sene ortasında Hannover'e transfer olmuştu...

Bakalım Zico haberi ne zaman çekilecek; ya da haber gerçek olana kadar beklenilip; sonra da "biz demiştik" mi denilecek...

3 yorum:

Sheed dedi ki...

yalnız schlaudraff geçen sezonun ortasında hannover'ya kiralık verildi.. bu yaz ise bonservisi de hannover'ya bırakıldı.. yani bu yaz başında, haber çıktığında oyuncu bayern oyuncusuydu.. ama kaiser o an stadyumdaysa, tuhaf olmuş her halükarda.. hürriyet'i savunamam zaten hiçbi platformda :))

şu linki de vereyim de destekli olsun:
http://www.bundesliga.de/de/liga/saisonvorschau/hannover-96/index.php

YK dedi ki...

Haber cıktıgında ben transfermarkt.de'den bakmıstım, schlaudraff hannover'in oyuncusu gorunuyordu. Hurriyet'e de yorum yazdım kolpa haber diye, yayınlanmadı tabi :)

Adsız dedi ki...

haha,
büyük balon patlatmışlar. aslında daha patlamadı. patlaması için hıncal'ın da yazı yazması gerekir:)