31 Ocak 2009 Cumartesi

Ernst ve çakma barça


Denizlinin ne yaptığına bakmaya çalışalım.. Geldiğinden bu yana isteyip de beceremediği şey beşiktaştan barcelona nın turcell super lig versiyonunu yaratmak..Peki o formatın ligimize we bu kadro kalitesine uyarlaması nasıl olacak?..

Hücumda pas alışwerişini sağlayabilecek oyuncu kalitesinin olmamasını ortasahada basma, sürekli top kazanma we topu bu şekilde takımda tutma gerekliliğini doğurmuş..''Gökhan we toraman bu takımdayken cek savunmacılara gerek yoktu'' demeci defansın üstüne yük bindirmemekten başka hiçbir şekilde açıklanamaz.. Barcelonanın maçlarında dewre arası saha değişimi olmaması halinde nou campin bir yarısahasının çimleri sivas stadına dönerken diğer tarafı yeni kalır tezimle bu mantalite örneklenebilir..

Yapılmaya çalışılan takımı iki parçaya ayırmak: sonuca giden parca we sonuca gitmesi için diğer parçaya tekrar tekrar şans weren parça..Nobre holosko delgado (eto henry messi) hücumda olacak, ortasaha da bunun için çalışıcak..Denizlinin yusufu ortasahada oynatması, ondan xavi yaratmaya çalışmasının açık bir göstergesidir.. Bu şekilde de yediğinden bir fazlasını atan takım felsefesi hayata geçirilecek..Uyarlama burda ortaya çıkıyor; yüksek pas yüzdesi süper ligde gerek saha şartları gerekse oyuncu kalitesi açısından yeteri kadar sağlanamayacağından hücum tekrarları pasla değil kazanılan toplarla sağlanacak.. Ekremi bek olarak kullanmak da ondan alves yaratmak çabasıdır.. Denizli sisteminin üçlü savunma gibi görülmesi we 'lütfen nasıl üçlü oynadığımızı biri bana anlatsın' demeci bir barca dizaynının göstergesi (alvesin hücumda abidalın savunmada olması)olarak açıklanabilir..

Tüm bunlar ışığında Fabian Ernst transferi yorumlanabilir.Yumuşak karın olan ortasaha bu transferle güçlenecek.. Zaten dünyada çok az olan iki yönlü ortasahanın super ligde olması yüksek oranda düşünülemediğinden takımı bir bütün halinde iki yönlü hale dönüştürmek denizlinin çözümü olmuş.. Ernst işte bu iki yönün defansif kanadı için doğru seçim.. Hücumda bir türlü çoğalamayan beşiktaşın üçlüsünün hep orda kalması arkayı toplayacak ortasahayla sağlanmaya çalışılacak..Bu uyarlama fikri daha birçok örnekle ve detayla açıklanabilir, ancak postu toparlamak lazım..

Bu sistemin uygulamaya konması, başarılı olması yada çökmesi, bir yorum meselesi olarak kalır we kesin hükme warılamaz.. Ancak yapılmaya çalışılan birşeyler olması we bu yönde adımlar atılması beşiktaşta taraftarların uzun süredir hasret kaldığı bi kawram.. Saçmalıklardan sıkılan beşiktaşlılar için Ernst transferi bir ışık olabilir,olmalıdır.

2 yorum:

csr dedi ki...

yani oh be.. sonunda adamakilli bi analiz okuyorum, yani artik demiroren ve transferleri hakkinda 3 yasindaki cocuk kaliplari kullaniliyordu boyle doyurucu tespit icin saol caalar..ellerine saglik..

'w' imza falan gibi bi sey heralde? yakisir..

bianconeri dedi ki...

Ernst Beşitaş'ta farklı bir oyun ortaya koymazsa, maçlarda döven adamımız olacak sonunda...