31 Ocak 2009 Cumartesi

Bizim Futbol 90’larda mi kaldi?


Aksam Davos’u izliyorum birleri birilerini oldurmus, birileri birileriyle konusmus ws. O yillar boyle yillar miydi? Bilmiyorum, cunku o zaman 94 Dunya Kupasi(sayginligina bak buyuk harfle yaziyorum) icin gece 04.00’da uyanan 10-12 yaslarinda cocuklardik, tamamiyle yaramaz biraz da heyecanli.. Iste o gunlerimizde, ne henuz Amerika’da siyah baskan dusuncesi wardi, ne Iran’da Ahmedinejad kelimelerle kafa tutuyordu dunyaya, ne Chaweze hastaydim ne de Putin karisik bi adamdi bana, ya da neydi ki bunlar?
Inanilan seyler R. Baggio’ydu. ‘Gercek bu kadar gercekti’. We bebeto’nun cocugu 10 yasimdayken benim olmayan kardesimdi. Forwet ikilisinde en entelimiz -Dahlin Brolin- yapti en iyi arkadasla o kadar, eskrim kursuna gitmedi. (Gerci o zaman Brolin olanlar sonradan kari-kiz pesine dustuler buyuyunce, Dahlinler de biziz!) Baggio tek basinaydi, ama bir suru Baggio wardi ki zaten.. Hollanda’da kardesler wardi, portakallar o zamandi di mi?
Sonra Ingiltere 96 cikarmalari -sakizdan cikan- Hirvatlar, Cekler, Turkler; heyecan.. Neydi o zaman Terim; en fazla bizim koyden ‘abdi amcama benzeyen bi adam’.. Daha ne terim deri eldiwen takmisti eline ne de o zamanlar dunyada ‘cr7’ marka olmustu..MARKA MI?:) O zaman Davids kosardi, Thuram kayaydi, bi de Zidane wardi, hakkat neydi o? Final macini mi beklemisti? Ben de aci cekmistim Ronaldo o suratla sahaya ciktiginda.. Carlos wardi di mi bi de, Lizarazu sol bek hmm? Cafu’suz olmaz da Anelka ne tatliydi o ‘tozlugu cekince diz kapagi ustune’..
Sampdorio 2,90 lik ganyalara sahip miydi bilemedim.. ama Crespo, Veron, Toldo, Figo, Bierhoff, Parma, Batistuta, Seedorf, Kluivert, Valencia, Sigarali Cuper.
Hepsimi guzeldi yoksa guzeller mi kaldi akilda?
Yeni bi seriye basliyoruz? Nedenini bilmiyorum?Yani aslinda su olabilir, okulunu bitirmis is bulmus/arayan arkadaslarimin futbol izlememesinin sebebini aciklarken kullandigi manidar cumle:
‘bizim futbol 90’larda kaldi’ ..

2 yorum:

Arka Sıra HANEDANI dedi ki...

ve bu futbolcuların hiçbirinin bir tecavüz olayına karıştığını da duymadık...
mahallede maç yaparken isimlerini rahatça kullanabildiğimiz için hepsine sonsuz saygılar...

brk

maRco dedi ki...

88 doğumlu olduğum için van basten,george best,maradona,gerd müller ve beckenbaueri izleyemediğim için için şanssızım ama hagi yetti bana. yazın kısa olsada güzelmiş ufalasım geldi bi anda
cimlerebasma.blogspot.com