7 Mayıs 2014 Çarşamba

Dünya Kupası Hatıraları - Hırvatistan

 
2014 Dünya Kupası'na az kaldı. Sağ tarafa sayacı attık. Gün saymaya başladık bir bakıma. Kupaya yavaştan da ısınalım. A grubundan başlayarak her takım için bana anımsattıklarını, hatırlattıklarını yazacağım. Yorum kısmına siz de size anımsattıklarını, hatırlattıklarını karalarsanız hepimiz için güzel bir hatıra olur. Yorumlarınızı beklerim.

A grubu ile başlayalım. Brezilya ile başlamak daha münasip olabilir elbette ama acemilik yazısıyla Brezilya'yı yalan etmeyelim. Deneme sürümünü Hırvatistan'dan yana kullanmak istiyorum.

Hırvatistan'ın bende hikayesi çok. Vlaoviç'i düşürmeyen Alpaylı turnuvada yani Euro 96'da tanıştım onlarla. Konya'ya amcamların yanına gittiğimde tanımadığım çocuklarla yaptığım maçta Prosinecki olmuştum.

 
Fransa 98'de de sürpriz aday olarak göstermiştim onları. Henüz 13 yaşındaydım, neyin analizini yaptıysam artık. Mrmiç'in hatırına tutmuşumdur muhtemelen. Onun hatırına sürpriz aday ilan etmişimdir.

Son hikayem ise daha yakın bir zamana ait. 2 yıl önce Hırvatistan'a gitmiştim, 2 arkadaşımla beraber. Birer forma çakarız. Boban, Suker ve Prosinecki olur diye de niyet etmiştik. Forma satan dayıya bunların isimleri olan forma istediğimizi söyledik. Dayı: "Ohhh... Suker iz ded men. it iz modric, modric iz going tu mençıstır." dedi çat pat İngilizcesiyle... O gün boynumuz büküldü ve bunları bizim yücelttiğimizi, Hırvatların bile sildiğini anladık.

Bizim oğlan Biliç'in ellerinden öper, çocukluk kahramanlarımdan Boban'a selam eder,

 Hırvat defterini kapatırım.

Turnuvada da tutulur takımdır benim için.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Abi Bilic'ten başka ne hatırlatabilir ki bize Hırvatistan ? :) ha bi de euro 2008...

barisumu7 dedi ki...

Abi Hırvatlar bence de tutulasıdır ama ben bu turnuva Kolombiyalıyım.

Adsız dedi ki...

2. turda İspanya ile eşleşecek olmaları büyük şanssızlık. Sürpriz zor...