3 Temmuz 2011 Pazar

Almanya'dan oğlum gelecek



Kiracı olanlar bilir, 1 yıl dolduğunda ve kontrat yenilemek için ev sahibi ile bir araya geldiğinde, makul, mantıklı bir oranda kira artışı ya da çok nadir de olsa azalışıyla yeni kontratı imzalarsınız. Bu artış ne ev sahibinin keyfine göredir, ne de kiracının. Enflasyon baz alınabilir, beyaz eşya fiyat artışı baz alınabilir ya da herkesin üzerinde hemfikir olacağı bir başka endeks baz alınabilir.


Bundan 5 sene önce kiraladığınız bir ev için ilk yıl 450 TL kira ödüyorsanız, ikinci yıl ev sahibi size gelip "hocam 700 yaptım kirayı" derse "yok artık!" dersiniz. Kira 450'den 700'e çıkmaz, çıkamaz. Hadi makul gerekçeler sundu, eve yıl içinde çok yatırım yaptığını söyledi ve bir şekilde sizi kandırdı. 3. yıl gelip de "hocam, hani geçen sene kira 700'dü ya, ben onu 975 yaptım" derse, okkalı bir osmanlı tokatını yer. Diyelim ki evi çok seviyorsunuz ve şurdan burdan kıstınız kontratı kabul ettiniz.


4. yıl gelip de "bu yıl artışı az yaptım 975'ten 1150'ye çıkardım" derse, yılların vermiş olduğu alışkanlıkla siz bunu hemen kabul edersiniz. Çünkü benzer oranda artışla bu yıl 1400 olabilirdi. Yani ölümü gösterip sıtmaya razı etti sizi. Geçen sene eve yeni boya badana yapsa, bahçeyi biraz güzelleştirse, çatlakların üstünü boyasa ve "hacı dayı 1150'den 1350'ye çıktık bu yıl, hayırlara vesile olsun" dese, yok demezsiniz. Çünkü sömürülmeye alışıksınız, alışığız. Çünkü ne oranında arttığını bilmediğimiz kiramızın, birilerinin kafasına göre artışını kabul etmeye alışmışız.


Bu yıl gelip de, "1350'den 1800'e çıkardım" derse -ki dedi- "Yeter artık!" dersiniz. Evet, geçen seneki artışı anlıyorum, çatlakların üstünü boya ile kapattın ama bu yıl neden? Ne yaptın? Ne yatırım yaptın da? Verdiğim parayı da çar çur etmedin mi? Bu yıl vereceğimi de etmeyecek misin?


Ben sana, senin olmayan evimin kirasını öderken, her seferinde orayı tıka basa doldururken, yenilsen de yensen de arkanda dururken, sen bana ne yaptın? Avrupa'nın en iyi statlarının birinde maçı izlemeye yetecek kadar para verip, senin sattığın bileti alan ama orijinal atkı al(a)mayan adamı kameranla kovalamadın mı? Getirdiğin hoca "İstemiyorlarsa gelmesinler" dediğinde ses çıkardın mı? Bu büyük Beşiktaş taraftarıdır, geldiklerinde eleştirmek de, tezahürat etmek de onların hakkıdır diyebildin mi? Bana yıl içinde bir kez olsun jest yaptın mı? Geçen sene tribündeydin sen, sen kombineni yenilemek istiyorsan, sana şu kadar diyebildin mi? Bugün diyemedin ama yarın diyeceksin. Çünkü örnek aldığın, belki de alamadığın Fenerbahçe yapıyor bunu.

Hiç yorum yok: