23 Aralık 2010 Perşembe

CAF - Afrika ödülleri


Daha önce BBC'nin "Yılın Afrikalısı" ödülüne Gyan'ı layık gördüğünü yazmıştım. Bu ödülün daha prestijlisini CAF (Afrika Futbol Konfederasyonu) veriyor. CAF'a göre yılın Afrikalısı Samuel Eto'o. Kamerunlu bu ödülü daha önce 2003, 2004 ve 2005'te olmak üzere 3 kez kazanmıştı. Eto'o zaten son yıllarda Afrika futbolunun yetiştirdiği en önemli bir kaç oyuncudan biri. Son 10 yılın en iyisi bile diyebiliriz. Eto'o'nun dışında aklıma Drogba ve Essien geliyor...

Diğer ödüllere de bakalım. Yılın teknik direktörü Dünya Kupası'nda Gana ile büyük başarı yakalayan Milan Rajevac. Yılın takımı da Dünya Kupasında elle tutulur tek başarı yakalayabilen Gana. Gana'yı severim. Dünya Kupası öncesi NTVSpor için blog sahipleri ve Eurospor ekibiyle bir takım inceleme raporu hazırlamıştık. Falso ismi verilen bu organizasyonda Gana yazısını da ben yazmıştım.

Yılın genç oyuncusu ödülü yine Gana'ya gitti. Kwadwo Asamoah en iyi genç Afrikalı seçildi. Udineseli ortasaha oyuncusu son dönemlerde ciddi gelişme kaydetti. Yakın zaman için Gana ortasahasında Essien'in yanına bir yıldız daha geliyor. Gana adına güzel haber...

Yılın Afrika'Da oynayan Afrikalısı ise tanıdık bir isim. Hatta o hala oynuyor mu dedirtecek cinsten. Ahmed Hassan. Al-Ahly'nin oyuncusu bu ödüle layık görüldü. Son dönemlerde takip etmiyordum, benim için de sürpriz oldu...

Hiç yorum yok: