23 Mayıs 2009 Cumartesi

Yılın Arap Atı: AYABAKAN

Her zaman Arap atlarının içinde en haşmetlisinin Ayabakan olduğunu düşünmüştüm. Tabi benim gördüklerim arasında. Ne Yavuzhan'ı, ne Caş'ı, ne Haberbatur'u ne de Kafkaslı'yı böylesine sevdim. Şimdi bir de Turbo var, ama bir türlü Ayabakan'ın, o görkemli atın yerine düşünemiyorum hiç birini. Çok daha fazla zevk alarak izleyecektik belki yıllar içinde Ayabakan'ı ama bazı şeylerin önüne geçmek zor tabi. İhmalkarlıklar sonucu güzelim at sakatlandı ve hala tedavi sürecinde. Şimdi herkes Turbo'ya alkış tutarken asıl sahibi belki de artık pistlere dönemeyecek. Bunu da hemen değerlendirerek Ayabakan'a 2008 yılının Arap Atı ödülünü vermişler. Zaten bu sene ona vermeseler kime verirlerdi ki! Turbo'ya mı? Hiç sanmıyorum.

Neyse, Ayabakan'ın hak ederek aldığı bu ödülde, sakatlanıncaya kadarki başarısının ne olduğu önem kazanıyor tabiki. Ayabakan (Özgün- Zafire.15), start aldığı 15 yarışta, Çanakkale Zaferi Koşusu, Hatay, Haralar, İstiklal Savaşı, Enternasyonal Malazgirt, Cumhuriyet Koşusu ve TIGEM gibi aralarında önemli grup yarışlarının da yer aldığı 13 birincilik elde etti. Bunun yanında büyük bir hayran kitlesi topladı kendine. Yarışseverlerin adeta kendi atı gibi sahiplendiği bir attı Ayabakan. Şimdi Turbo'nun böylesine büyük başarılarla koşmasına rağmen, yarışseverlerin Ayabakan'ı sahiplendiği gibi Turbo'yu sahiplenmediği aşikar. Ayabakan böyle bir safkandı işte. Kısaca farklıydı Ayabakan! Ne olur bilinmez, seneye döner mi dönmez mi soruları arasında bu ödülü hak ederek almasıydi önemli olan.

Bu ödülün daha önce Özgünhan, Kafkaslı ve İzbatur'a verildiğini de hatırlatmak gerek...

Hiç yorum yok: