12 Haziran 2012 Salı

Ronaldo & Nani savunmaya yardım etmez (!)


Bazı ezberler vardır. Sürekli herkesin dilindedir ama kimse de doğruluğunu irdelemez. Söyler geçer, itiraz eden de azdır zaten. Mesela Afonso Alves’i, Kezman’ı örnek verir, “Hollanda Ligi’nin golcüsü dışarıda iş yapmaz” der. Oysa Ronaldo, Nistelrooy, Huntelaar, Suarez vardır. Onlar, cümle içinde bile geçmez. Alves, Kezman varya…
Bir de oyuncular özelinde olanlar vardır. “Cristiano Ronaldo defansa yardım etmez”. Almanya maçı öncesi maçı değerlendiren birçok kişi, Ronaldo ve Nani’nin savunmaya yardım etmemesi üzerine kurdu teorisini. Sil, at teoriyi. Önerme yanlış bir defa.
Evet, Ronaldo daha 19 yaşındayken belki savunmaya çok yardım etmiyordu ama bugün etmiyor diyemeyiz. Aynı şey Nani için de geçerli. Biri Alex Ferguson’un sistemi altında bunu yapıyor artık. Diğeri Alex Ferguson ile başlamıştı, Mourinho ile devam ettiriyor. İkisi için de yardım etmiyor demek yanlış.
Almanya maçındaki oyuncu yerleşim bölgelerine bakalım. Cristiano Ronaldo’nun sahada genelde hangi bölgelerde topla oynadığı bu resimde görünüyor. Solda, takım daha savunmacı oynadığı için olması gerekenden de biraz geride ve sadece sola hapsolmamış, ortaya ve nadiren sağa da gitmiş şekilde. Bu arada Portekiz kalesi sağ tarafta olan ve Ronaldo sola hücum ediyor.
Bu da Nani. Daha hücumcu ama ağırlıklı kendi yarı sahasında. Ronaldo ile kanat değiştirdiği dönemlerden kalma sağ tarafta. Nadiren de orta sahanın ortasında ve forvet arkasında.
Bu da “savunmaya yardım eden” Podolski. Sorsan savunmaya yardım ediyor derler ama Nani’den çok da farklı değil saha dağılımı. Podolski’yi kötülemiyorum. Gerçekten yardım da eder ama Nani de çok farklı değil bu adamdan.

Bu da savunmacı forvetin kralı Müller. Ronaldo’dan pek farklı değil nedense. Oysa Ronaldo savunmaya yardım etmezdi ama…
Bu maçta beklenmedik bir şey yoktu. Evet, bugün Angola ile maç yapsalar Ronaldo bu grafikle kalmaz sahada. Çok daha ileride olur. Çünkü o maçta orada olması gerekiyordur. Bu maçta burada olması gerekiyor ve o da olması gereken mevkide. Ama işte o Ronaldo, öbürü de Nani. İkisi de defansa yardım etmez. Olan Coentrao ile Pereira’ya olur. Bir de Portekiz’in takım savunması yapmaması üzerine tezler yazılır.

Hiç yorum yok: