23 Mayıs 2010 Pazar

Mourinho'nun eleştirilen oyun sistemi


İlker Yasin maçın sonuna doğru eğer Mourinho bu kupayı kazanırsa "Dünyanın en iyi hocalarından biri olacak" dedi. Ayıp! Porto'da 2 büyük kupa, Chelsea ile 50 yıl sonra şampiyonluk sevinci, Inter'le Avrupa'nın en büyük kupası. Evinde 7-8 yıldır lig maçı kaybetmemesi de dip not olsun... Bu adam hali hazırda Dünya'nın en iyi hocalarından biri zaten. En iyi mi değil mi onu tartışalım...

Bu takım, Mourinho'nun takımıydı. Bir kaç yıl önce kimse Inter'in Şampiyonlar Ligi'ni alabileceğini düşünemezdi. Ama bugün akıllı oyun sistemiyle bu kupayı müzesine götüdü, üstelik Şampiyonları bir bir eleyerek...

Chelsea ve Barça maçlarında savunma futbolu oynattığı için eleştiriliyor Mou. Chelsea maçıyla başlayalım. Siz Chelsea'ye karşı 3. dakikada 1-0 öne geçseniz ne yaparsınız? Takımı biraz daha geriye yaslamaz mısınız? Basayım, ikiyi de atayım mı dersiniz? Tamam altınızda Barcelona, karşınızda Osasuna olur ezersiniz ama Chelsea'ye 2'yi atayım dersen tokatı basar... Sonrasında elbette ki Chelsea oynayacak ve pozisyon arayacak. Önemli olan en az pozisyonu vermektir. O maçta 50. dakikaya kadar dayandılar ve sonrasında Kalou affetmedi. Sonrasında Inter tekrar oyuna ortak oldu ve daha 5 dakika dahi geçmeden 2. golü buldu ve tekrar kapandı. Sonuç evinde 2-1 kazandı...

Sonrasında Londra'daki maç. O maçta Inter son derece iyi oynadı. Hatta Mourinho evinde gibi(!) oynadı... Inter hem topla oynama yüzdesine bakıldığında hem de pozisyon anlamında Chelsea'den daha iyiydi. Ama bu hiç bir zaman görülmedi ya da görülmek istenmedi...

Çeyrek finalde eşleştiği CSKA'ya karşı evinde özellikle pozisyon anladımda çok daha iyi bir performans gösterdi. Topla oynama yüzdesi de öyle dillerden düşmediği gibi %30'larda değildi.

İkinci maçta da pozisyon anlamında CSKA'dan daha iyiydi, topla oynama yüzdeleri ise %50-50'ydi... Efendim, CSKA karşısında da oynasın bi zahmet diyenler çıkacaktır elbette. İşte ben de bu noktaya temas etmek istiyorum. Kendinden daha zayıf takımlara karşı zaten oynuyor ama hucüm hattı Inter'den güçlü takımlar için de savunma yönünü ön plana çıkarıyor. Bu kadar basit. Yoksa herkesin dediği gibi ortalama %35 topla oynamayla kupaya uzandı, 2. Yunanistan vakası falan değil olay...

Gelelim yarı final eşleşmesine. Rakip Barcelona. Dünya'nın en iyi hücum hattı. Bu maçı almanın tek yolu var, iyi savunma yapmak ve fırsatları iyi değerlendirmek. Inter ilk maça iyi başladı ve atakları Inter buldu, gol gelmedi derken Barça'nın golü geldi. Sonrasında Inter baskıyı arttırdı ve önce 1-1 sonra 15 dakika aralıklarla gelen iki golle 3-1'e getirdi maçı. Elbette sonrasında iyice kapandı ve Barça son yarım saatte yorgunluktan ölmek üzere olan Inter'e gol atamadı... Messi'nin bırakın golü kaleyi tutan kaç şutu var? Pardon şutu var mı?

İkinci maçta topla oynama yüzdesi %25 Inter'in. Bu bile çok Inter'e. Barcelona deplasmanındasın, ilk maçı 3-1 almışsın. daha yarım saat bile geçmeden 10 kişi kalmışsın. Allah aşkına siz olsanız ne yapardınız? Ben takımı geriye çekmem gol atmaya kasardım diyeniniz var mı aranızda? Mantıklı olnı yapmadı mı Portekizli? Peki neden eleştiriliyor? Çünkü paşam Barça'yı eledi...

Son olarak Bundesliga şampiyonu Bayern Munih. Savunmada açık verirsen Robben affetmez o kadar. O kaçırsa Oliç araya kaçar, köşeye bırakır. Savunmada açık vermeyecek ve oyunu tartarak oynayacaksın. Mourinho da bunu yaptı. Dengeli oynadı, topla Bayern'in oynamasına izin verdi ama ceza sahasına da yaklaştırmadı. Sonra bulduğu fırsatta Milito ile golü buldu. Sonrasında yine aynı senaryo ve ağır Alman savunmasının belini kıran Milito ile 2-0...

Inter savunmacı bir takım falan değil. Bugün Serie A'nın en fazla gol atan takımı. Kadro yapısını bilerek, rakibe göre oyun oynayan bir takım. Sadece Barca, Chelsea, Bayern maçını izleyenlerin eleştirmesi son derece normal...

Futbolsever neden Mourinho'yu sevmiyor? Savunma yaptırdığı, futbolu katlettiği için mi? Ben söyleyeyim. Savunma yapması rakip takımın işine gelir, zira topla daha çok oynama fırsatı bulur... O halde nedir problem?

8 yorum:

Turiaf dedi ki...

Problem egosu. Ben de o yüzden sevmiyorum ama sevmemek ile bok atmak arasındaki farkı bazıları göremiyor neyazıkki.

Sonuna kadar haketti bu başarıyı Mourinho.

deepman dedi ki...

Öyle büyük şaheser yaratamadı bence. Klasik italyan futbolu oynattı ve kazandı. Zaten önemli olan da oynatabilmek.

deepman dedi ki...

Öyle büyük şaheser yaratamadı bence. Klasik italyan futbolu oynattı ve kazandı. Zaten önemli olan da oynatabilmek.

bianconeri dedi ki...

Hangi klasik İtalyan futbolu?
Tassottili Baresili Milan'dan bahsediyorsan eyvallah. Sonrasında en iyi savunmayı yapan İtalyan takımı Cannavarolu Thuramlı Juve idi ancak bu takım savunmasının ön plana çıktığı, o ise bireysel yeteneklerin ön plana çıktığı bir savunma hattıydı. Merak ediyorsan, Borges blogunda savunma hattını çok iyi bir şekilde açıklamış. Oraya bir göz atmanı öneririm.
Ayrıca Barça maçı sonrası, şaheser yaratmadı dediğin takımın savunmasından The Guardian "Savunma sanatı" diye bahsetti...
Yazı içinde bahsettiğim insan profiline doğrudan bir örnek teşkil ediyorsun. Bazı şeyleri kabullenmek gerekir diye düşünüyorum...

deepman dedi ki...

ben sana itiraz etmedim ki. zaten önemli olan oynatabilmesi derken bunu başarısından dolayı söylemiştim. şaheser yaratmak böyle bir futbolla kazanmaksa eğer, her gün bir takım şaheser yaratıyordur eminim dünyada.
klasik italyan futbolu değilse bu mourinho'nun da kendinden keşfettiği yine diyorum şaheser yarattığı bir futbol da değil. yine de bence hala italyan ekolünün oynayabileceği bir futboldan öte değil derim her yerde, her şekilde. ayrıca sana göre o profildeyimdir ama bana göre de sen fazla önyargılısın bana. neyse..

go.schuey.go dedi ki...

Morinho İnter'de öyle ya da böyle başarılı oldu. Ama eğer R.Madrid'e gidipte bu futbolu oynatacaksa hiç gitmesin kalsın İnter'de.

bianconeri dedi ki...

İnan bana sana karşı önyargılı değilim. Vakti zamanında, tartışmalarımızda sonuçsuz ve anlamsız noktaları savunmuş olabilirim. Bunu sen de yapıyordun ben de...Ancak şu anda bu çizgide değilim.
Mourinho ve savunması konusunda seninle aynı fikirde değilim ama :)

bianconeri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.