8 Ocak 2010 Cuma

Türkiye'de son 10 yılın en iyi kadrosu


Şimdi gelelim 2. anketimize... Birinci anketimizi bir kaç gün önce oylamaya sunmuştuk. O oylanırken biz 2. anketi açalım. (Yemek tarifi gibi oldu. Soğanlar yağda kızarırken biz patlıcanları doğrayalım).

Bu sefer Türkiye'ye dönmeye karar verdim. Son 10 yılın en iyi kadrosu...

Bunu değerlendirirken hem başarı yaşamış olmasına hem de kadronun kalitesine bakmaya çalıştım. Bir de kadroları biraz kendi içinde değerlendirerek hazırladım. Örneğin Sivasspor 2008-09 un kadrosu şıklar arasında varken, aynı dönem daha iyi kadroya sahip Beşiktaş'ın o dönem kadrosu yok...

Neyse daha fazla merakta bırakmadan adaylardan bahsedeyim...

2000 UEFA Kupasını alan, o dönemin Galatasaray'ı ile başladım. Kadroyu daha dün gibi hatırlıyoruz hepimiz. Ben yine de bir iki örnek vereyim. Taffarel, Popescu, Bülent, Emre, Okan, Hagi, Hakan Şükür bir çırpıda söylenenler. Kadro bunlarla bitmiyor tabi; Fatih Akyel, Ümit Davala, Hasan Şaş ve Arif Erdem derken uzar gider...

2. Aday, 2002 Dünya Kupası 3. sü Milli takımımız. Rüştü, Bülent, Alpay, Emre, Tugay, Yıldıray, Hakan Şükür,Hasan Şaş, İlhan Mansız öne çıkanlar diyelim... Kadroyu uzun uzadıya yazmaya gerek yok diye düşünüyorum...

3. kadro 100. yılında şampiyon olan Beşiktaş'ın. Cordoba, Ronaldo, Zago, Giunti, Tümer, Sergen, Pancu, Nouma, İlhan Mansız ilk akla gelenler. Ha diğerleri benim aklıma sonra mı geliyor, tabi ki hayır; Malzemecisine kadar gözüm kapalı, İstiklal Marşı konsantrasyonuyla bir nefeste sayarım...

4. kadro Trabzon'dan olsun istedim. Son 10 yılda şampiyonluğa en çok yaklaşan kadro; 2004-2005 sezonu kadrosu.Petkoviç, Szymkowiak, Gökdeniz, Yattara, Fatih Tekke, Lee Young takımın en dişli oyuncularıydı...

5. kadro UCL Çeyrek finali oynadığı sezonun Fenerbahçe'si. Volkan, Gökhan Gönül, Lugano, Roberto Carlos, Aurelio, Appiah(sezon ortasında gitmişti), Alex, Deivid, Semih hatırlatmasıyla son kadroya geçelim...

6. ve son kadro son iki sezonun hatrına Sivasspor. Petkoviç, Bilica, Sylla, Musa Aydın, Mohammed Kurtuluş, Mehmet Yıldız, Pini Balili takımın demirbaşlarıydı... Sivasspor'un tarihindeki en büyük başarıya imza attılar...

Kadrolar bunlar... Bizim mahalle takımını görseydin sen, ne kadroydu be demeyim... Sağ tarafa geçip seçiminizi yapabilirsiniz efendim...

1 yorum:

deepman dedi ki...

ben 1 ve 2 arasında kaldım ama 1'i işaretledim. Çünkü kulüp takımlarında kadro kurmak kolay değil ve sadece para işi de değil. A milli takım ise yetenekli futbolcxuların bir arada toplanmasıyla kuruluyor ama 3. olduysa bu sadece kadrodan değil aynı zamanda yönetimdendir.