11 Haziran 2014 Çarşamba

Belçika, Rusya, Cezayir, Güney Kore / Akılda kalanlar


Son grubu son güne bıraktık. Belçika, Cezayir, Rusya ve Güney Kore. Kolay gruplardan biri. Çekişme olur o ayrı ama grupta birinci sınıf bir takım yok.

Belçika, grubun favorisi konumunda. Oyuncu kalitesine baktığımızda grubun üzerinde bir kalitede olduğu kesin ama bir arada ne kadar etkili olurlar emin değilim. Kadroda adını bakmadan yazamadığım Courtois, Mignolet, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Kompany, van Buyten, Witsel, De Bruyne, Fellaini, Defour, Dembele,Chadli, Lukakı, Hazard, Mirallas ve Januzaj. Hepsini yazdım sayılır. Yazmak hoşuma gitti, yazdıkça yazasım geldi. Öyle de güzel bir kadro işte.

Bu müthiş oyunculardan ziyade benim Belçika'ya sempati duymamı sağlayan oyuncular bambaşka. Wilmots, Luis Oliveira, De Wilde, Luc Nilis, Scifo, Verheyen gibi isimler. Özellikle Scifo ve Nilis müthiş oyunculardı. Yıldızları Hazard kadar parlak olmadı ama benim nesilde sağlam iz bıraktı.

Beşiktaş'lı Şifo Mehmet'in lakabının bu oyuncudan geldiğini söyleyerek, herkesin bildiği bir bilgi ile Rusya'ya geçiyorum.

Rusya'da dikkatimi çeken (bugün bakarken bir arkadaşın dikkatini çekti, okuyorsa selam olsun) oyuncuların tamamının Rusya'da oynuyor olması. Vasatlar muhtemelen ülke dışına çıkamıyor, iyileri de ülkenin zengin patronları takımda tutuyor. Önümüzde Akinfeev gibi bir örnek var. İyi kaleci ama yurtdışı transferi yapmıyor. Neyse şimdi Rus futbol değerlendirmesini bırakıp, bugününe bakalım ve biraz da hatırlanan zamanlarına gidelim.

Bugün Akinfeev, Schennikov, Berezıtski, Denisov, Dzagoev, Zhirkov ve Kerzhakov gibi kaliteli oyuncuları var. Grupta şanssız değiller.

Onopko,  Karpin, Semak, Mostovoi gibi oyuncular da benim aklıma kazınanlar. Özellikle Nihat'ın takım arkadaşı Karpin özeldi. Beşiktaş'ın çocuğu Khlestov'u da anıp Cezayir'e geçeyim.

 
Açıkçası Cezayir yerine Fas'ı tercih ederdim. Buradan da Hadji güzellemeleri yapadım. Kısmet değilmiş. Kuzey Afrika tarafını temsilen kupaya Cezayir geldi. Mağribi oldukları için sempati duyarım. Gruptan çıksınlar, mutlu olsunlar.

Bbougherra, Ghoulan, Mesbah, Yebda, Ffeghouli, Brahimi, Bentaleb benim az çok bildiğim oyuncular. Portekiz Ligi'nde oyunayan iki forvetleri de iyiyse iş yapabilirler. Özellikle Feghouli temiz topçu. Benim gözüm ise Bentaleb'te olacak. Spurs'un genç oyuncusu parlayabilecek yıldızlar arasında.

 
Son olarak Güney Kore deyip bitirelim. Kore'yi 2002'den iyi hatırlarız. Yıllar sonra birbirini bulmuş iki kardeş gibiydik. Çok sevdik, fazla sevdik. Şimdi düşündüğümde gereksiz fazla sevmişiz birbirimizi. Bugün seveni kaldı mı bilmiyorum.

Takımda İngiltere'den tanıdığım Kim Bo-Kyung, Llee Chung-Yong ve Ppark Chu-Young var. Onun dışında adını çok duyduğum Son Heung-Min var. Kore genelde kadro kalitesinin üerinde oynar. O yüzden sadece oyuncu ile değerlendirmek anlamsız olur.

Kore elbette Park Ji-Sung'dur benim için. Biraz da Ahn. Manchester'ın Koreli oyuncusunu çok severdim. Çok koşardı maşallah. Onun dışında Du Ri Cha vardı bir zamanlar. Bir de Kim Nam Il.

Kore'yi hemen bitirip maçı beklemeye koyuluyorum ben. Hadi iyi seyirler.


 

Hiç yorum yok: