5 Şubat 2012 Pazar

Eto'o bitmiş...

Eto'o bitmiş diyolaa... Juninho Aslan'a mesaj yolladı... Maicon Kartal oluyor... Trabzon aradığı golcüyü buldu: Doumbia... Bu haberlere çok rastladık. Hatta ben bir ara staja giderken her sabah Fotospor alırdım. Dünya'nın en geyik hikayeleri orada oluyordu. Fenerbahçe için aynı sayfada 5 tane hoca adayı sunup en altta köşede "Şu olmazsa bu gelecek, o da olmazsa öbürü, eşini ikna edemezse diğeri, hiç biri gelmezse de Zico plase" haberi yapıp sonra Zico geldiğinde manşetten "Biz demiştik" diyen gazete işte. Hatta Galatasaray için aynı sayfada 9 tane yabancı oyuncu yazdıklarını da iyi hatırlarım. Yabancı sınırı 6'ydı o zamanlar...


Fotospor hikayem bol. Sırf onun için bir yazı dizisi bile yazabilirim. Dünyaca ünlü yıldızları her gün getirirlerdi. Fenerbahçe için adını hatırlamadığım ama Hüseyin Çimşir'den hallice birini yazıyorlardı. O olmazsa Lass Diarra cepte yazmışlardı. Ulan cepteki Lass'sa o gelsin. O nasıl cep. Üstelik ceptekinin, cepte olmayandan çok daha iyi olması da enteresan olmuş tabi.


Bir başka hikayede Şilili Lucero. Bu kim demeyin bilmiyorum. Hatta o zaman FM'yi açıp bakmıştım bu kim diye; çünkü interenette bulamamıştım böyle birini. İşin garip yanı FM'de de bulamamıştım. Sonra Güney Amerika database'ini large açıp incelemiştim. Bir tane Lucero bulmuştum özellikleri tutan. Bu Lucero'yu o zamanlar forvet arayışı olan Galatasaray için yazmışlardı. Özelliği de solak olmasıydı. O dönem gazete çalışanları Galatasaray'ın sol ayaklı bir forvete ihtiyacı olduğunu düşünüyorlardı. Onları bu düşünceye sevk eden neydi bilmiyorum ama bunu bir kaç gün üst üste söylediklerini hatırlıyorum. Lucero için "sağ ayağı raket, sol ayağı roket" tabiri kullanmışlardı. Foto moto yoktu sanırım. Muhtemelen bulamamışlardır. Peki bu adamı nerden buldular. Tahminim çalışanlardan biri FM oynarken denk geldi. Adam da golcü falan çıktı heralde oyunda.

Son hikayemi anlatıp konuya geçiyorum. Matias Delgado Beşiktaş'a gelmişti. Delgado için "Süper solak" diyorlardı. Adamın ilk maçını izliyoruz arkadaşla. Frikik oldu. Delgado topun başına geçti ve sağ ayağıyla kesti topu. 10 numara adam ya, salla anasını satayım.

Gelelim konuya. İngilizler bu palavracıları afişe etmiş. Kim ne kadar tutturmuş, kim yalancı açıklamışlar. Durum içler acısı. Gaazetelerden sayı olarak en fazla tutturan "The Mirror" ama o da sürümden kazanmış. Oran düşük %12,68. Yüzde olarak en fazla tutturan da "Telegraph". %40 fena bir oran değil. Metro başta olmak üzere -ki 30'u aşkın deneme var- The People, Independent ve Daily Record sıfır çekmiş. Kendilerini tebrik ediyorum. Güvenilir gazete Guardian da üçte birini tuttrabilmiş.


Web sitelerinin hali içler acısı. Tabi sitede sallama daha kolay. Sky Sports tutturmayı başaran tek yayın organı. Diğerleri sıfır çekmiş. Bunun dışında tutturan site vardır heralde. Temennim o yönde yani.


Bu devre arasında en fazla Tevez ile ilgili haber çıkmış. Arjantinli için 17 farklı senaryo yazılmış. Senarist çokmuş. Ravel Morrison için ise 5 farklı kulübü denemişler. QPR da takımlar bazında lider. 26 futbolcunun adı geçmiş. Para harcayacakları belliydi, lider olması şaşırtıcı değil. Bir de artık City için herkesi yazamıyorlar. Adamlar daha seçici olmaya başladı. QPR için kimi yazsan yedirirsin. Talk Sport da 37 hikaye yazıp sıfır çekerek kendi dalında lider olmuş.

Hiç yorum yok: