19 Nisan 2010 Pazartesi

Fenerbahçe Beşiktaş


Dünkü maç hakkında yazılacak hem çok şey var hem de hiçbir şey yok...

Neresinden tutarsan tut elinde kalan bir maç...

Hakem hakkında ne kadar fazla şey söyleyebilirsin ki.. Ben hakemin art niyetli çıktığını düşünüyorum. Zira verdiği kararlar bunu gösterdi...

Her maçın hakemi düzgündü de bu mu değildi? Geçen hafta da Trabzonspor maçında penaltısı verilmedi Beşiktaş'ın ama benim için bu kadar önemli değildi. Hakem o an sezemedi, göremedi ve vermedi. İnsandır hata yapar...

Bir önceki hafta da Ankaragücü maçında, Ankaragücü'nün penaltısı verilmedi. İnsandır hata yapar...

Ancak bir maçta aynı takım aleyhine bu kadar çok hata yaparsanız, insandır hata diyemem kusura bakmayın...

Maç öncesi balonlar. Bu ne kadar haysiyetsiz bir davranıştır. Bir grup Fenerbahçe taraftarı aynı nitelikte bir pankart açsa, eyvallah. Üç beş kişinin yaptığını takıma ya da taraftara maletmek doğru değil deriz ama bu organizasyonda yönetimin parmağının olmadığına ben inanmıyorum. Üç beş taraftarın bu balonları hazırladığını ve stada soktuğunu düşünmüyorum...



Bilica konusu, üzerinde durulması gereken bir konu. Bugün arkadaşlarla maçın kritiğini yaparken bir arkadaşım gayri ihtiyari bir şekilde "penaltı çukuru" dedi. Penaltı çukuru derken? Maalesef bu terimi futbolumuza sokan yüce şahsiyet Bilica... Kasaplığını geçtim ama bu yaptığın nedir kardeşim?

O pozisyona sarı verseymiş, kırmızı verseymiş...Hiç umrumda değil... Bu aşağılık davranışın cezası sarı ya da kırmızı kart olamaz... Onunla aynı havayı soluduğum için utanıyorum... Yatacak yerin yok Bilica!

Bilica olayına bir başka açıdan bakarsak. Nasıl bir özgüvendir o? Ne cesaretle o hareketi yapabilirsin? Sivasspor forması altındayken yapabilir miydin onu?

Emre Belözoğlu her maça bu kadar kinle, nefretle hazırlanmamalı. Agresif futbolun ne demek olduğunu vakti zamanında yanlış öğrenmiş olsa gerek... Kaşları çatık, onu bunu tehdit ederken görmekten sıkıldım artık...

Dün bir kez daha Beşiktaşlı olduğum için gurur duydum. Böyle maçlar Beşiktaşlılık duygusunu güçlendiriyor. Yenmiş olmak yenilmiş olmak çok da umrumda değildi. Ben ligi Ankaragücü maçı sonrası kapatmıştım zaten. O noktada şampiyonluk gitmişti. Küçük bir umut kalmıştı içimizde o da dün bitti... Beşiktaşlı futbolcuların hepsini tek tek gözlerinden öpüyorum... Helal olsun hepsine...

Hiç yorum yok: