10 Nisan 2012 Salı

Fantastik "Kötü" Çocuk Balotelli



Balotelli bu bloga çok kez konuk oldu. Hiçbirinde de şurada iyi anmadım onu. Belki 2-3 yıl önce daha parlamak üzereyken geleceğin altın çocukları kapsamında övgülere nail olmuştur. Rengimi baştan belli edeyim ben Balotelli'den haz etmiyorum.


Balotelli, Batuhan'ın yoğunlaştırılmış hali gibi geliyor bana. Çok çok daha yetenekli -ki Batuhan'da çok ciddi bir düşüş var-, daha büyük problemleri var. Mental sorunu var, kontrolsüz, dengesiz. Bu ve benzeri bir iki sıfat daha ekleyebiliriz. Zaten Mancini de bunun farkında ve son açıklamalarında Balotelli her an bizi 10 kişi bırakma riski taşıyor ama her an gol atabilecek bir oyuncu dedi. Sonuna kadar haklı. Futbol yeteneğine tek kelime edemeyiz.


İyi bir mentöre ihtiyacı var demek burada anlamsız kalabiliyor. Jose Mourinho bile ona ilaç olamadı. Jose belki sevimsiz biri ama oyuncuları onu hep sevmiştir ve hep yakın durmuştur (Real'deki bir iki istisnayı ayırıyorum zira onlar bambaşka sebeplerle gelişen gerginlik). İyi de bir terapisttir Portekizli. Balotelli'nin üzerine de düştü ama Mario onu da hayal kırıklığına uğrattı.


Mancini'nin işi çok daha zor. Daha az lider bir hoca ve Balo'nun sorunları yeteneğiyle birlikte büyüyor. Egosu, şimdiden Jose'ninkini geçti neredeyse.




Mario'nun problemlerini burada uzun uzadıya anlatmaya gerek yok. İki gün önceye dönüyoruz. Arsenal maçı ve 4 sarı, 2 kırmızılık maç. Balotelli tek başına bunları başardı. Maç boyunca biri bacak kırmaya, aylarca sakat yatırmaya teşebbüs olmak üzere 4 kez sarı kartla 2 kez de kırmızı kartla cezalandırılabilecek pozisyon yaşadı. Song'un bacağına girdiği pozisyonun videosunu izlemek bile ürkütüyor beni.


Maçın sonlarına doğru ikinci sarıdan kırmızıyı gördü. 3 maç cezayı cebine koydu şimdiden. Artık özellikle Song'a girdiği pozisyonun cezası bekleniyor. FA bunları cezasız bırakmaz. Hatta 9 maçlık bir ceza konuşuluyor. Mancini kalan 6 maçta ondan umudu kesmiş görünüyor. "6 maç kaldı ve o oynamayacak" dedi. Elde forvet çok, City için sıkıntı değil.


Balo'nun gelecek yılı ise tehlike altında. Mancini, "gelecek yıl bizimle olup olmayacağını bilmiyorum" dedi. Tabi burada Mancini gelecek yıl hala bu takımın başında olur mu sorusu akla geliyor. Mancini'yi bir başka yazıya sakladım.

Hiç yorum yok: