8 Mayıs 2012 Salı

Mutlu Yıllar Sarı Fırtına


Küçükken tek poster asma hakkım vardı. Valide hanım böyle istiyordu. Kadının haklı gerekçesi de vardı aslında. Poster duvarda iz yapıyordu. Annemle, o tek posterin pazarlığını yaptım mı hatırlamıyorum. Muhtemelen Beşiktaş sevdamı görmüş ve o kadarına izin vermişti. Oysa benim sevdam, duvar görünmeyene kadar evi posterlerle donatacak kadar çoktu. Bunu güzel annem de biliyordu aslında...

Bunu, annem de biliyordu ve bugün de biliyor. O posteri hala saklıyor annem. Memlekete gittiğimde açıp bakıyorum. Kenarları bantlı, uçları biraz yırtılmış, 3 kez katlanmış o poster. Beşiktaş'ın sanırım 96-97 sezonu posteri. Belki de 95-96...

Mrmiç, Yankov, Sergen, Recep, Alpay, Amokachi, Orhan, Şifo Mehmet, Gökhan, adını hatırlamadığım siması aklımda genç bir oyuncu ve Metin Tekin. Belki Mutlu da vardı kadroda tam hatırlamıyorum. Metin ayaktaydı. Poster de hafif yüksekte. Ona ulaşabilmek için yatağın üzerine çıkmam gerekiyordu. Çıktığımda, oturanlar kafamın hizasına geliyordu.

Beşiktaş gol attığında, golü atan kimse, ben onu öperdim posterden. Kağıdı öperdim ama gol sevincimi böyle paylaşırdım kendimce. Öyle mutlu olurdum ben de. Şifo gol attığında sıkıntı yok, oturuyor ve kafamın hizasında ama ya Metin? Metin gol attığında zıplar öperdim onu. Dudağım patlasa bile...

Benim hayalimde kalan Metin Tekin bu. O, çocukluğumun en güzel insanlarından biriydi. Şifo'yu, Rıza'yı, Mutlu'yu, Ertuğrul'u, Amokachi'yi, Madida'yı severdim. Daha bir sürü oyuncuyu severdim ama ben Metin Ali Feyyaz'ı bir başka severdim. Bu takımı tutmamı belki onlar sağlamadı ama bu takımı bu kadar çok sevmemi onlar sağladı. Metin ve diğer güzel ağabeylerim...

O güzel insan bugün hala çok güzel. Bugün hala çok seviyorum onu. Beşiktaş'ın sarı fırtınası o. Fuleli koşuların ne anlama geldiğini bilmeden ondan öğrendik biz. Teknik, taktik bilmezdik ama Metin koştuğunda ona kimsenin yetişemeyeceğini bilirdik. O, siyah beyaz formayı giydiğinde kazanacağımızı da bilirdik. Beşiktaş'ı en az bizim kadar sevdiğini de...

İyi ki doğdun Metin Tekin. İyi ki varsın. Sen çok güzel Beşiktaşlısın...

4 yorum:

armgn dedi ki...

yazıyı çok beğendim, uzun zamandır okuduğum en iyi yazı. saf, duru takım sevgisini anlatmak kolay değil, yüreğine sağlık

YK dedi ki...

@armgn Teşekkür ederim

mustafa arslan dedi ki...

Ne desem bilemedim..
Karşımda oturmuş anlatıyosun gibi okudum yazıyı. Taraftar olmak böyle bişeydi işte ama eskiden.. Hatırlamış oldun

Sevinci ile yeni müzikli bir hayat başlıyor dedi ki...

Güzel yazı yazan biri olduğunu biliyorum. Fakat genel de futbol ağırlıklı yazmamın dışına çıkmış olman ve kişisel yazman çok güzel. Ve gözlerim de dolmadı desem yalan olur. O kadar içten yazmışsın ki... Bir an; bir Fenerli olarak acaba Beşiktaş'a mı geçsem de dedim :)NET!