21 Şubat 2012 Salı

Gemisini terk eden başkan

Beklendiği gibi Yıldırım Demirören, TFF Başkanlığına adaylığını koydu. Demirören'le birlikte 20 kişi daha vardı, bugün Kürşat Tüzmen çekildiğini açıkladı ve toplam aday sayısı 20'ye indi. Diğer adaylar arasında tanıdık simalar var, adını ilk kez duyduklarımız var. Zaten oyunun 3. perdesi için başrol oynayacak kişi bellidir. Biz de izleyip göreceğiz.


Yıldırım Demirören. Beşiktaşlıların sevmediği başkanı. Tüm Beşiktaşlılar mı sevmiyor bu adamı? Hayır, seven elbette vardır. Yaptıklarını alkışlayan, onu destekleyen ve başarılı bulan bir sürü insan vardır muhakkak. Ama bunların azınlık olduğu aşikar. Tabi kongre üyelerinden bahsetmiyorum. Zira Beşiktaş kimliğini doğru yansıtmayan, Beşiktaş taraftar profilinin çoğunluğunu oluşturmayan bir kongre üyesi profili var. Onlar başkandan memnunlar. Yönetim kurulunda ise başkan sevgisi daha da fazla. Üçgenin tepesine çıktıkça sevgi oranı artıyor. Acaba neden? Siz biliyorsunuz zaten...


Yıldırım Demirören başkan adayı oldu ama kulüp başkanlığından istifa etmedi. Mete Düren'in açıklamalarını okurken iğrendim. Başkan seçilmezse geri dönecekmiş. Beşiktaş başkanlığına devam edecekmiş. Hangi yüzle?

Bir de o kadar üzülmüşler ki sormayın. Şeref Yalçın bugün "Bizi öksüz bıraktı" demiş. Daha kötüsü bir başkası çıkıp "Beşiktaş'a Demirören gibisi gelmez" diyebiliyor. Gerçekten gelmez, gelmesin de... Bu adamları anlamak mümkün değil. Her okuduğumda şok oluyorum. Yazık diyorum. Gerçekten böyle düşünüyor olmalarına yazık diyorum.


Hala çıkıp "Quaresma'yı al dediler aldı, Guti'yi al dediler aldı, Türkiye Kupasını kazandı basketbolda ama hala eleştiriliyor" diyorlar. Taraftar der, sen taraftara göre değil ihtiyaca göre transfer yapmak zorundasın. Buradan ben de derim şunu al bunu al diye ama oturur hocanla konuşursun makulse alırsın. O oyuncuyu alırsın ama taraftar dedi diye değil, hoca istedi diye. Demirören daha bunun ayrımını yapamamış ki. Kupa konusu daha vahim. Türkiye kupasının kazanılmasında aslan payı net olarak Serhat Çetin'indir. Bu adam takımdan ayrılsın diye diretilen ve ayrılmayı kabul etmediği için noter getirtilerek, sabahın köründe zorla antrenman yaptırılan adam. Sen daha kupadan mı bahsediyorsun bana? Utanmıyor musunuz?


Ben Demirören'in TFF başkanı olmasını istemem çünkü bu görev için doğru kişi değildir. Bunu söylemeye dahi gerek yok. Beşiktaşlılar haricinde isteyen kaç kişi var? İsteyen de belki bizi düşürmez diye istiyordur. Beşiktaşlılar da gitsin diye istiyor. Türk futbolunun bugünü ve yarını için TFF başkanı olmasını istemem ama Beşiktaş'ın ufacık bir kurtulma ihtimali varsa, olsun...


Demirören'e sorarım. Bugün Beşiktaş kulüp Başkanı için Beşiktaş'tan daha önemli bir şey olabilir mi? Peki o zaman bugün kulübü neden yarı yolda bırakıyorsun? Türk futbolu için mi? Senin öncelikli görevin Türk futbolu değil Beşiktaş, otur işini düzgün yap. Beşiktaş için mi? Küme düşmesini engellemek için mi? E sen bu kulübü küme düşecek duruma getirdiysen zaten burada işin yokmuş senin.


Eskiden başkan için "İyi bir Beşiktaşlı ama başkanlık için doğru adam değil" derdim. Yanılmışım. İyi Beşiktaşlı değilmiş. Hiç biri değilmiş. İyi Beşiktaşlılık kulübe zor gününde para veren onu da kara kaplı deftere yazan değildir. O zor güne getirmemek için gece gündüz çabalayandır. Yıldız oyuncu alan değil, bu takımın başka branşlarında bu kutsal forma için ter dökenlerin hakettiği parasını zamanında ödeyendir. Bunların hiçbiri iyi Beşiktaşlı değil dostlar. Hiçbiri iyi Fenerbahçeli de değil, Galatasaraylı da... Bu takımları hiçbiri benden, senden çok sevmiyor...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bir Beşiktaşlı bjk başkanlğını federasyon başkanlığına değişebelecek bakış açsına sahipse,klübün geldği bu temlik çıkmaznı anlayabliyorum..
'gerekirse 2-3 yıl avrupaya gitmeyiz' tipinde aptalca bir cümleyi kurabilen bir şahıs başkan olursa bu lig bitmiştir benim için..
Aziz yıldrım denen çetecinin eli ne gariptir ki hala bu ülkenin futbolunda çoookk etkiliiii:(
Sinan enginle faik çetiner denen 2 aziz tetikçsinin dedği de çıktı..

Adsız dedi ki...

Herşey iyi, güzel de Türk futbolunun komple iflasa sürükleneceği bir ortamda Beşiktaş Bulgar federasyonuna falan mı bağlanarak kurtulacak?

Taraftarımızın Demirören'in adaylığı konusundaki bu çocukça yaklaşımı en az Demirören'in "seçilmezsem dönerim ama" tribi kadar iğrendiriyor beni.

Gerçi hoş, tribünlerde"Yeter Yıldırım Demirören Yeter" makarası başladığından beri taraftarımızla gurur duymayı bırakmıştım. Ama yine de dinsizin hakkından gelmek için bu kadar imansız olunmasını yediremiyorum.

yilmaz dedi ki...

Evet bir beşiktaşlı TFF başkanlığını beşiktaş başkanlığına değişmemeli eyvallah. Ama yd'nin başkanken tek amacının beşiktaşa hizmet olduğunu kimse düşünmüyordur heralde. işte yükselişe başladı. 2 yıl sonra cumhurbaşkanlığı seçimlerine giriyorum derse zerre şaşırmam. Her zaman söylüyorum, kabahat yd'de değil, onu her türlü başarısızlığa, rezilliğe ve tutarsızlığa rağmen rekor oyla seçen kongre üyelerinde. bundan sonra türk futbolunun başına geleceklerin kabahati de neyin hesabını yaptığını hala anlamadığım kulüplerde olacak.

seçilmezsem dönerim diyor ve bir tane bile muhalif halen daha çıkıp "ne diyosun arkadaş çocuk oyuncağı mı bu?" demiyosa ne günahı var yd'nin? biz demek ki böyle yönetilmeyi hakediyoruz.

sMAnia dedi ki...

fenerbahcenin kuklasi demirören. aziz istedi yildrim gerceklestiriyor.

10 senede avrupada olmayalim...
10da bende olsun

yildirimin (lar) türk futbolunu terk etmesi lazim

Adsız dedi ki...

Adam gitmeden ne kadar borcu varsa sildi, ayıptır adamın arkasından böyle atıp tutulmaz !

Adsız dedi ki...

Ezik misin arkadaşım? 10 sene daha mı başkan olsun isterdin? Beşiktaşı dünya takımı yapmadı mı? kadrona bak ondan sonra yorum yap. Adamın gemisini bıraktığı yok.

YK dedi ki...

Ne kadar borcu varsa sildi mi? Bir bak bakalım geldiğinde kulübün ne kadar borcu varmış, bugün ne kadar borcu var? İşkembeden sallamayla olmaz o işler. Sildiği borcun %20'si sadece Bosque'ye ödenen tazminat. Bakın, ödenen yıllık ücret falan demiyorum, tazminat diyorum.

Elbette başkan olmasını istemiyorum ama bu şekilde "Hadi ben gittim kalın sağlıcakla" demekle de olmaz. "Hadi paramı da size bıraktım" demekle de olmaz. Hesabını vermeli. Bugüne kadar nereye ne kadar para harcanmış bir bir hesabını verip gitmeli. Borcunu ödemesi de tekrar dönüş yolu açılsın diye.

Beşiktaş'ın dünya takımı olma işi de ayrı komedi. Yani diyorsun ki Anzhi şu anda dünya takımı. Dünya takımı, yıldız oyuncu getirerek olunmaz. İstikrarla, başarıyla olunur. Geçen 7 senede takımım 1 şampiyonluk aldıysa ben kadroma bakmam, kusura bakma.