14 Mayıs 2009 Perşembe

What is next for Fenerbahçe ?


Kupa hezimetinden sonra artık Fenerbahçe'nin bu sene için bir hedefi kalmadı. Yanlış bilmiyorsam Beşiktaş Şampiyonlar ligini gittiği taktirde ki ilk ikiye girememesini çok düşük ihtimal olarak görüyorum, Fenerbahçe Uefa Kupasına katılmayı hakedecek. Yani bu sene için oynanacak maçlar artık formalite icabı olacak.

2003 yılındaki yaşanan rezalet sezondan beri Fenerbahçe bu kadar kötü bir sezon yaşamadı. Ya şampiyon oldu yada şampiyonluğu son haftalarda kaçırarak ikinci oldu. Bundan dolayı hiç radikal değişiklikler gündeme gelmedi. Ancak iki sene üst üste şampiyonluğun kaçması ve bu sezon gösterilen performans sonucu önemli değişiklikler kapıda Fenerbahçe için.

Öncelikle Aragone konusunda artık Aziz Yıldırım'da desteğini çeker. Sezon sonunda yapılacak Kongrede aday olacaksa aday olana kadar yeni hocayı belirler muhtemelen. Hoca adayları olarak belli başlı isimler medyada dolaşıyor. Bunlar; Scolari, Rijkaard, Le Guen, Gerets, Daum, Yanal ve Lucescu. Bu isimlerden Daum ve Yanal'ı gerçekçi bulmuyorum. Aziz Yıldırım'ın eskiden getirdiği bir hocayı yeniden getireceğini düşünmüyorum. Herhangi Türk hoca ile de anlaşacağını beklemiyorum.Başkanın Scolari'yi birkaç sezondur istediğini herkes biliyor ve muhtemelen ilk aday Scolari olur. Chelsea'de pek parlak bir dönem geçirmedi ancak ben iyi bir hoca olduğunu düşünüyorum. Eğer Brezilya trendi devam edecekse Scolari'yi getirmek için her türlü uğraş verilir. Rijkaard konusu biraz muamma. Kriz yönetimi pekde iyi olmayan bir hocayı Fenerbahçe'deki enkazı düzeltmesi için getirmelerini de beklemiyorum. Le Guen'in de Fransa dışında yaşadığı Rangers macerasının kendisi için bir dezavantaj olarak görüyorum ancak yine de adaylardan biri olur muhtemelen. Bayern Van Gaal'ı açıkladıktan sonra Gerets'in seneye hangi takımı çalıştıracağı belirsizliğini koruyor. Belçika'yı reddetti ve Lyon kendisini istemez ise önemli bir aday olur Fenerbahçe için. Aziz Yıldırım kendisini ister mi yada o Fenerbahçe'ye gelmek ister mi bilemem. Lucescu ise medyanın adayları çoğaltmak için koyduğu bir isim. Acaba bu adam Türkiye'de bir daha çalışacak mı çok merak ediyorum. Kontratı yeni uzatıldığı için gelmek isteyeceğini sanmıyorum. Kısacası medyada çıkan isimlerden listede olabilecekler Scolari, Gerets ve Le Guen'dir.

Oyuncu olarak öncelikle gidecekler belirlenir. Yabancılardan Josico ve Maldonado kesin gidici. Lugano'nun durumu belli değil ama %90 o da gitti. Edu en erken Ağustos'da döneceği için onu da takımda tutacaklarını sanmıyorum. Deivid ile yeni sözleşme imzaladılar ve Deivid imzayı attıktan sonra direkt yatışa geçtiği ve takım içinde bazı kavgalara karıştığı için durumu kritik ancak yazın yerli statüsü kazanırsa bu onu takımda tutar. Carlos için karar tamamen yeni hocaya bırakılır. Yerlilerden Ali Bilgin, Burak Yılmaz, Can ve Yasin takımda tutulmaz ancak yine de yeni hocaya bi gösterilir.

Alınacak oyuncular için öncelikle yerli piyasa bir yoklanır. Özer Hurmacı, Mehmet Topuz, Sercan Yılıdırm, Bekir İrtegün, Sezer Badur,Musa Aydın. Bu isimlere yönelecekler gibi. Yabancı olarak öncelik Lugano'nun yerine birini bulmak ve ilk çıkan isimler Bilica ve Bordon. Sadece bir sezonluk performansı ile Bilica riskli bir tercih bence. Bordon ise ağır bir topçu ve daha da yaşlanacağı için daha da yavaşlayacaktır. Bordon iki sene önce iyi bir transfer olabilirdi ancak bekleri Gökhan Gönül ve Carlos olan bir takım için saatli bir bomba olur. Yabancı transferinde savunmada gidebilecek oyuncular için yeni yabancılar alınır. Hücumda ancak 3. forvet için transfer yapılır bu da muhtemelen yerli olur. En hareketli bölgeler sol kanat ve önlibero olacaktır. Bu iki pozisyona mutlaka iki yabancı yerleşecektir diye düşünüyorum. Kale için ise her hangi bir transfer beklemiyorum

Fenerbahçe son yılların en hareketli yazını geçiricek ve her sene bu takıma 100 futbolcu getiren gazeteler bu yaz bu rakamı oldukça yukarlara çekecekler gibi.

Hiç yorum yok: