4 Kasım 2009 Çarşamba

Beşiktaş:0 - Wolfsburg:3


Takım kazanınca herşey iyi olmadığı gibi kaybedince herşey kötü de diyemeyiz. Mustafa Denizli gibi umut dağıtacak değilim; buna ne benim ne sizin ihtiyacınız var...

3-0 bazı şeylerin sonuydu elbette. UCL macerası burda sona erdi. 90'da Manu'nun attığı gol Europa League için umut verdi o kadar. Wolfsburg'un CSKA'yı deplasmanda yenmesini bekleyeceğiz. Sonra da son maçta Old Trafford'da son dakikada 2 puan bırakan Rusları İnönü'de yenmeye çalışacağız. Tabi piyangodan bir İngiltere puanı çıkmazsa...

Maçın başında bulunan bir pozisyon dışında İnönü'de Almanya'da oynamış gibi oynadı Beşiktaş. Hatta Almanya'da daha iyi oynamıştı. Bunun sebepleri var elbette. Mustafa Denizli'nin çıkın savunma yapın dediğini sanmıyorum. Dünkü kadroyla kim Beşiktaş'ın hücum oynamasını beklerdi ki?

Dörtlü defansı geçtim. Fink-Uğur-Tabata-Serdar-Ekrem-Bobo. Bobo ve Tabata'yı çekelim. Onun dışında kim ayağa pas yapabilir. Hangisi çalış atıp, çizgiye inip orta açabilir ya da açılan ortaya hangisi vurabilir. Ya da göbekten duvar paslarıyla hangi ikiliyle gol pozisyonuna girebiliriz. Hiç biriyle? Uzaktan şut dışında yapılabilecek tek şey yoktu. Onu da denedik olmadı...

Tello'nun formsuz oluşu oynamaması için büyük etkendi ama yine de Ekrem'in yerine tercih edilebilirdi. Ya da madem Ekrem oynatılacak solun gerisinde Üzülmez değil de Köybaşı oynamış olsaydı hücum yönünden takım zenginleştirilebilirdi. Ya da Ankaragücü maçında 90 dakika sahada kalan Yusuf düşünülebilirdi. Nihat olsaydı, Ernst olsaydı Yusuf ve Tello'yu daha az arardık ama onlar da olmayınca takımın hücum hattının Anadolu takımlarından bir farkı kalmıyor maalesef. Bu hücum hattı ortadüzey bir Anadolu takımında da vardır... Denk getirilmiş bir Tabata ve Bobo, gerisi zaten orta ayar...
Savunmanın göbeğinde ve solunda ciddi bir problem yaşamadık ama sağ yine felçti. Herhangi bir yazımı İbrahim Kaş'a dokundurmadan bitirmek istiyorum ama zor gibi. Bu adam Beşiktaş'ın sağ bekinde nasıl oynar? Sağ bekte oynatılmak için kiralanır mı? Öncesinde Getafe ala ala Türkiye'den bunu mu alır? falan filan... Kaş hakkında 10 tane ardarda soru sorabilirim... Ben Kaş'ın stoper performansına notunu, önceki sene sanırım Çaykur Rizespor maçıydı, verdim. Sağ bekte oynamayacağı için not göstermeye ya da örnek vermeye gerek yok diye düşünüyorum. Her fırsatta dalga geçilen, alkışlarlayaşıyorum.com'da 4 sayfa gırgıra alınan Sabri bile çok daha iyidir. Ya da Galatasaraylıların Cihan Haspolatlısı ya da Niyazi Güney ya da kim olduğunu bilmediğim Denizlispor'un sağ beki. Ali Güneş'i alalım daha iyi... Ben bu kadar kötü bir bek performansı görmedim. Bütün atakları sağ bölgeden yedik... Denizli de bunu farketti ama Kaş'ı çıkarmak yerine Uğur'u o bölgeye yardıma gönderdi...

Bu kadro yapısıyla kazanmamış şans olurdu. Uzun süre oynamamış kaleciyi bir maçta değerlendirmek doğru olmaz. Hakan'ın oynatılması gerektiğini düşünüyorum. Hakan, Bobo, Nihat gibi oyuncularda ısrar edilmeli...

Avrupa için çok şey bitti. Şansa bırakılan bir Europa League dışında elde hiçbir şey kalmadı. Motiv olup Trabzonspor maçına odaklanmak gerek. Önümüzde uzun bir TSL maratonu var...

Hiç yorum yok: