7 Haziran 2014 Cumartesi

İsviçre, Ekvador, Honduras, Fransa / Akılda kalanlar



Takımlar hakkında tek tek akılda kalanları yazıyordum ama son 4 grupta, grup halinde gideceğim. Zira turnuvaya çok az kaldı ve turnuva başlayana kadar bitireyim istiyorum.

E Grubu ile devam ediyorum. İsviçre ile de başlayayım.

Türkiye'de pek iyi anılmaz İsviçre. Sebebi de olaylı Türkiye İsviçre maçıdır. Benim duygularım o maçtan bağımsız olmakla birlikte, ülkedeki çoğunlukla benzer. Pek haz etmem İsviçre milli takımından. Hitzfeld öncesi hocaları Kuhn'u hiç sevmem mesela. Tipine kılım her şeyden önce. Böyle sinsi geliyor bana. Muazzam önyargılıyım bu konuda ve lütfen beni kararından vazgeçirmeye çalışmayın.

Bir de ismini şu an hatırlamadığım sinsi bir oyuncuları daha vardı. Bekti sanırım. Ona da kılım.

Sevilir adamları da var. Frei, Kubilay, Gökhan, Yakın kardeşler gibi tanıdık oyuncuları var. Bu topraklarda sevilir.

Benim adamım Chapuisat'tır ama. Dortmund günlerini unutamam. Çok temiz golcüydü.

Yazının objektif tarafına gelirsek. İyi bir milli takım oldukları kesin. Sağlam devşiriyorlar tabi. Bugün Benaglio, Lichtsteiner, Senderos, Djourou, Barnetta, İnler, Behrami, Fernandes, Shaqiri, Seferovic, Drmic ve Mmehmedi gibi kaliteli adamları var. Grupları da zayıf.


İkinci takım Ekvador olsun. Valencia deyip geçebilirim aslında. Ibarra ve Caicedo da yancıları. Eskilerinden hatırladığım Hurtado var misal.  Onun dışında yakın zamanda yaşama gözlerini yuman Benitez. Son olarak bildiğim Kaviedes var. Gerisi çok anlam ifade etmiyor.

Ekvador için turnuva dramatik ve duygusal geçecek. Goller ölen arkadaşlarına gidecek. Bu motivasyon ile iş yapabilirler.

 
Honduras'a da kısaca değinip Fransa'ya geçeceğim. Aklıma ilk gelen İnter'den hatırladığımız Suazo ve Wilson Palacios. Eskilerden de Velasquez'i hatırlıyorum biraz. Takımı da çok tanımadığımdan biraz eziyor olabilirim ama tatil niyetiyle gelmişlerdir umarım. Yoksa ağır gelebilir.

Figueroa, Jjuan Carlos Ggarcia, Palacios ve Espinoza tanıdık isimler. Wigan oralara iyi scout atmış belli ki. Alayını topluyor.

En büyük şansları vasat grupta olmaları.


Fransa turnuvada tutma potansiyeline sahip olduğum takımlardan. Kadrosunda öyle aman aman sevdiğim adam çok fazla değil ama Fransa'yı seviyorum. Zidane, Trezeguet, Blanc gibilerini hatırlatıyor bana. Biraz da onların hatırına sanırım.

Keşke şimdi 98 kadrosu gibi bir kadrosu olsaydı da giyseydim Fransa formamı öyle seyretseydim maçlarını. Barthez, Deschamps, Zidane, Thuram, Petit, Leboeuf, Karembeu, Desailly, Viera, Blanc, Pires, Henry, Boghossian, Trezeguet ve Dugarry gibi sevdiğim adamlar olsaydı keşke.

Bugünkü kadro kalite olarak fena sayılmaz. Ribery'nin de kadrodan çıkarılmasıyla beraber süperstar kalmadı belki ama bir alt kategoriden bir çok oyuncu var. Lloris muazzam kaleci. Evra, Debuchy, Sakho, Varane, Mangala, Sagna ve Kos'un olduğu savunmaya kötü denmez. Hatta ben iyi derim. Kos, Sakho ve Evra çok iyi sezon geçirdiler.

Cabaye, Valbuena, Mmatuidi, Sissoko, Griezmann ve Pogba'lı ortasaha da fena değil. Savunma olarak çok iyi ama hücum olarak ara ara verimsiz kalabilir.Golcüleri de Benzema ve Giroud. Benzema biraz acımasız eleştiriliyor ama iyi golcü. Ben bile kabul ediyorum artık.
 

Hiç yorum yok: