10 Haziran 2014 Salı

Almanya, Portekiz, Gana, ABD / Akılda kalanlar


 Tırt performansımla iki gün kala geride iki grup bıraktım. G Grubu ile devam edeyim. Almanya, Portekiz, Gana, ABD.

Almanya'nın seveni çoktur. Gurbetçiler bir şekilde sempati duyuyor zaten. Onun dışında bizden önceki kuşaklar için de özeldir Almanya.

Ben Klinsmann, Bierhoff, Möller, Sammer, Kohler gibi yıldızlara denk gelebildim. Öncesinde de bir o kadar daha yıldızı vardı.

 Almanya net takımdır. Hatta taş gibi takımdır. Bence bu turnuvanın da en oturaklı takımıdır. Baştan aşağı belli kalibrede adamla dolu. Bir de inanılmaz disiplinliler. Mesut bir çıt diğerlerinden farklı geliyor bana. Daha az disiplinli ve daha teknik. Onun dışında aynı makineden çıkmış gibi takım.

Reus'un yokluğu üzer ama alternatifini bulurlar.

Tutmuyorum ama kazanırlarsa asla üzülmem.

 
Portekiz'i çok severim. Bunda Ronaldo'nun etkisi çok büyük. Bir de Almanya'nın aksine daha gamsız oyunculardan kurulu. Kafa rahat, yetenek tavan oyuncuları var. Hoş, biraz o azaldı.

Biraz da orta sahaları. Bir önceki turnuvada  daha netti gerçi. Yetenekli, top yapan ve savunması da fena olmayan orta sahaları da hoşuma gidiyordu.

Avrupa'nın en çirkin stoper ikilisi burada. Pepe, Alves. Carvalho, Moutinho, Meireles, Veloso gibi iyi orta sahalar. Vieirinha, Nani, Varela gibi kanatlar ve Ronaldo ve Almeida.

Portekiz dendiğinde akla gelen de Baia, Figo, Rui Costa, Jorge Couto, Paulo Sousa, Jorge Cadete falandır. Bunu da bilelim.

 
2010 Dünya Kupası öncesi NTVSpor'a Gana yazısı yazmıştım. Ardından iyice sempati duydum çakallara. Çok tatlı takımdı. Top teknikleri zayıftı ama kaybedilen top 2 dakika içinde kazanılıyordu.

Şimdiki görüntüleri de çok farklı değil aslında. Essien, Asamoah, Badu, Acquah kazanacak Boateng, Ayew, Gyan gol arayacak.

Kaleci konusunda tipik Afrika takımının yaşadıklarını yaşıyorlar. Yokluk içinde yokluk.

10 numara konusunda ise bir nebze olsun şanslılar: Boateng iş görür.

Grupları ise sert.

Bizim Jones'un takımı diyeceğim ama Jones bizim mi bilemedim.

Yankee'ler gruptan çıkma konusunda şanslı sayılmaz. Portekiz Almanya sert takımlar. ABD dendiğinde benim için futboldan anlamayanlar arasında anlayan bir iki tip geliyor. Haliyle vasat kalıyor takım.

Howard, Guzan, Cameron, Altidore gibi EPL oyuncularını zaten tanıyoruz. Bunun yanı sıra Dempsey,  Chandler, Bradley gibi tanıdık simalar da olacak.

Son sorum: Landon Donovan nerede? Onsuz olmazdı.

Hiç yorum yok: