27 Temmuz 2010 Salı

Viktoria Plzen'i Çekler'e sordum


UEFA Avrupa Ligi ön elemesinde karşılaşacağımız Viktoria Plzen'i Çek arkadaşlarıma sordum... Onlar da sağolsunlar, kırmadılar beni.. (Röroptajın olmazsa olmazıdır bu laf, demeden geçemedim)

Plzen geçen sene Çek ligini 5. sırada bitirmesine rağmen kupa galibi sıfatıyla UEFA Avrupa Ligi'nde oynama fırsatı elde etti. 1911'de kurulan kulübün Avrupa sahnesindeki en büyük deneyimi 71 yılında Kupa Galipleri Kupası'nda Bayern Munih ile eşleşmesi. 92 yılında birinci lige yükseliyor ve 99'a kadar kalıyor,99'da düşüyor, sonra tekrar yükseliyor, sonra tekrar düşüyor derken 2005'te birinci lige çıkıyor ve o gün bugün birinci ligde ve şimdi de Avrupa Kupası sahnesinde...

Maçlarını 7136 kişi kapasiteli Struncovy Sady stadında oynuyorlar ama UEFA kriterlerine uymadığı için Avrupa Kupası maçlarını Prag'da oynayacaklar. Bu, taraftar için büyük bir yıkım. Bir başka yıkım da kurada Beşiktaş'ın çıkması. Daha kolay bir rakip beklerken Beşiktaş'ın çıkması biraz hayal kırıklığı olmuş. Lakin turdan ümidi de kesmemişler. Yine de Beşiktaş bizi çok küçümsemesin diyor bizim Fanda...

Takımın kaptanı ve en iyi oyuncusu bizim çok yakından olmasa da tanıdığımız, bu ülke topraklarına gelmiş, çorbamızı içmiş Horvath. Rıdvan Dilmen gibi kaptanı Horvath olan takımdan ne beklersiniz deyip, kaptana göre takım hakkında ahkam kesmeye gerek yok...

Sistemleri 4-4-2 ve en güçlü bölgeleri ortasaha. Hücum oynamayı seven bir takım ama Beşiktaş'a karşı böyle oynayacaklarını düşünmüyorlar...

Muhabbetin sonunda biraz da bizim ligden konuştuk. Beşiktaş'tan bir çırpıda bir çok oyuncu saydı. Rüstü, Nihat, Ernst, Quaresma, Holosko, Sivok ve Zapo... Belli ki wikipedi'den biraz da bakmış.. Galtasaray'ı Baros'un takımı, Fenerbahçe'yi de Guiza'nın takımı diye biliyor. Türk futbolu hakkında bildiği bir başka şey de Denizlispor. 2005 yılında Denizlispor forması giyen Radek yakın arkadaşı...

Ben de vatani görevimi yerine getirip biraz bizim buralardan bahsettim. İnönü'den, Çarşı'dan konuştuk biraz. Transferleri de söylemeden geçmedim tabi... Nasıl abarttıysam artık Beşiktaş tahmin ettiğimizden de büyükmüş cevabı aldım...

Marcela ve Fanda'ya teşekkür ediyorum...

Marcela and Fanda, Thank you very much...

Hiç yorum yok: