21 Şubat 2010 Pazar

Guus Hiddink


Uzun süredir yazmak istiyordum ama hep araya başka şeyler girdi ve bir türlü yazma fırsatı bulamadım. Guus Hiddink..

Öncelikle TFF başta olmak üzere yapımda ve yayında emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Gerçekten büyük iş başardık. Blogda Türk Milli takımı için bir kaç kez yazmıştım. Yazının sonu hep Luce ve Hiddink ile bitiyordu. Luce'yi Ukrayna kaptıktan sonra Hiddink tek adayımızdı. Hoş Hollandalı benim Juve için de adayımdı ama onlar İtalyanın en iyi Hocalarından(!) Zacc ile anlaştılar...

Çok şükür ki Milli Takım hocamız Guus Hiddink kariyerini burdan açıklamak zorunda kalacağımız bir hoca değil. Şu anda Dünya üzerinde gelmesi muhtemel en iyi adaydı... Biraz daha zorlayalım. Şu anda Dünya üzerindeki en iyi Milli Takım teknik direktörü adayıydı... Çok mu abarttım bilemiyorum ama aklıma gerçekten daha iyisi gelmiyor...

Güney Kore, Avustralya ve Rusya Hiddink döneminde gözle görülür bir gelişim gösterdi. Hollandalı tün bu çalıştırdığı takımlara yeni bir kimlik yükledi. Oyun sistemlerinde bariz bir değişim gözleyebiliyoruz. Üstelik bunlar lafta da kalmadı. Tüm bu takımlar ile ciddi başarılar yakaladı. G.Kore Dünya 4. sü olurken Avustralya çok iyi oynadığı turnuvada hakem kurbanı oldu. Hakemler önlerine taş koymasalar kadronun kalitesinin üzerinde bir yerde turnuvayı tamamlarlardı. Rusya ile de Avrupa Şampiyonasında Yarı Final oynadılar... Kore ve Rusya ile başarılı olduğu turnuvalarda, bizim de eş konuma gelmiş olmamız hatta Dünya 3. sü olmamız enteresan olmuş biraz...

Konuyu başlayacak olursak. Hiddink'in Milli Takımımıza farklı bir bakış açısı getireceği aşikar. En azından benim temennim bu yönde. Yaptığı radikal değişiklikler elbette ki eleştirilecektir. Futboldan anlamadığı ve artık bunadığı çok kez söylenecektir. Adamlığı yargılanacaktır. Başarıları küçümsenecek ve madem o kadar iyi neden daha iyi takımlar almadı bile denecektir.

Türk futbolu yeni bir reformun arefesinde...

1 yorum:

Bhut_Jolokia dedi ki...

Euro 2012'ye katılabilirsek Hiddink 2014 Dünya Kupası'nda da bizimle olacaktır. Euro 2016'yı da alırsak uzunca bir süre tutabiliriz Hiddink'i elimizde :)