23 Ağustos 2011 Salı

Play-off saçmalığı



TFF ile kulüplerin toplantısı sonrası basın açıklamasını kulüpler adına Yıldırım Demirören'in yapmasından anlaşılmalıydı saçma bir sonucun çıktığı. Saçma kelimesi seçebildiğim kelimelerin en hafifi.



Öncelikle Demirören'in anlamsız ve bir o kadar da içler acısı cümlesiyle başlayalım. "Yere düşmüş futbolu ayağa kaldırmalıyız". Doğru olduğunu farzedelim. Peki bu futbolu bu duruma ben mi düşürdüm? Kim düşürdü? Sen düşürmedin mi? Yanındaki Serdal Adalı düşürmedi mi? Bunun altına imza atan Fenerbahçe kulübünün eski başkanı Aziz Yıldırım düşümedi mi? Şekip Mosturoğlu düşürmedi mi? Yine bunun altına imza atan takımların eski yöneticileri, oyuncuları, şunları, bunları şimdi tutuklu değil mi? O halde bu yere düşmüş futbolu yere düşürenlerin bir kısmı hala bu tezgahtaysa neden bahsediyoruz?


Peki neden böyle bir sistem getirilmek isteniyor. Ben, bu sistemin şikeyi önlemeye aday olduğunu düşünmüyorum. Zaten futbolla uzaktan yakından alakası olmayan birine dahi bunu sorsanız, neden şikeyi önlesin ki sorusuyla karşılaşırsınız. Haklı bir sorudur ve tek kelimelik cevabı yoktur.


Bu sistemin getirilme amacı Digiturk'e para kazandırmaktır. Futbolun lanet olası endüstrileşmesine açık bir örnektir. Ligin sonuna maç ekleyelim. Şampiyonluk yarışındakiler birbirleriyle daha fazla maç yapsın, onlar da para kazansın. Adaletli olup olmadığı, mantıklı olup olmadığı, Avrupa'da kimin kullanıp kullanmadığı kimsenin umrunda değil. Bunu bir kez olsun araştırdıklarını da sanmıyorum. Bu saçma sapan uygulama için daha fazla yazmak istemiyorum.

Bugün bunu şiddetle savunanların yarın bundan muzdarip olmasını diliyorum. Beşiktaş'ın ligi lider bitirip, play-off sonunda şampiyonluğu bir başka takıma kaptırması durumunda Demirören'in ne diyeceğini çok merak ediyorum.


Sevdiğimiz bir top vardı, önce kirlettiler sonra hiç ettiler.

Hiç yorum yok: