4 Ağustos 2011 Perşembe

Beşiktaş'ın geleceği satılıyor mu?

Bu dönemde resmi sitede en az görmek istediğim haber bu olabilirdi: "Beşiktaş Futbol Yatırımları Sanayi ve Ticaret A.Ş'den İstanbul Menkul Kıymetler Borsasına (İMKB) gönderilen ve Kamuyu Aydınlatma Platformunda yer alan açıklamada, ''Profesyonel futbolcularımız Necip Uysal, Atınç Nukan ve Muhammed Demirci'nin ekonomik haklarının belli bir kısmının değerlendirilmesi ile ilgili olarak fon (Quality Football Ireland Limited) ile görüşmelere başlanmıştır'' .

Ama ne yazık ki sabah Beşiktaş'ın resmi sitesinde bu haberi gördüm. Şu an göremiyorum. Şu an haberi bir kaç tık ötede bulabilmem; Doğrudan habere ulaşamamam içime kurt düşürmedi değil hani. Gerekli gereksiz bir sürü haberle ana sayfa doldurulmuş. Haberler bölümüne girdiğimde de 2 ay öncenin haberleriyle karşılaşıyorum. Site beş para etmez bunu biliyorum ama en azından şu önemli haber bir süre daha dursaydı.

Mesela Beşiktaş Romelu Lukaku'yu transfer etse haber aynı gün ana sayfadan bir şekilde düşer miydi? Net cevap veriyorum: Beşiktaş Bankasya'ya düşerdi, o haber düşmezdi. Neden? Çünkü iyi haber. Güzel haber. Başarı var ortada. Peki bu fona devretme haberi neden düştü? Bilmiyorum. Gerçekten bilmiyorum. Bilmiyoruz. İyi mi kötü mü bilmiyoruz. Çünkü detayına inemiyoruz.

Bu habere ben kişisel olarak çok üzüldüm. Bana kalsa Muhammed, Necip, Atınç, Cumali yıllarca Beşiktaş'ta oynasın. Futbolu burda bıraksınlar. Varsın çok iyi olmasınlar ama bugünkü gibi istekli, arzulu, hevesli, temiz kalsınlar. Necip'i gördüğümde mutlu olayım. Yarın Necip büyüsün başka Necip'ler gelsin. Beşiktaş'ın yüzü bunlar olsun. Bu yıl Beşiktaş'ın oynadığı her maçı izlemişimdir ama Muhammed'in oynadığı kupa maçının heyecanını hiç bir maçta duymadım. O çocuğu Beşiktaş formasıyla görmenin tarifi yok. Bedeli de yok.

"Bu yaklaşım iyi güzel de, gerçekçi değil ki. Yarın bu adamlar iyi olduğunda Man City, Necip'e 20 milyon verse Beşiktaş satmayacak mı?" Haklısınız satacak, belki çok daha ucuza gidecek ama bunlar beni ikinci planda ilgilendirir. Ben taraftarım, işin parası umrumda olmaz. Ben duygusal bakarım arkadaş. Sadece ben değil çoğumuz öyle bakarız. Bundan 20 yıl sonra Beşiktaş için hala Metin Ali Feyyaz'lar konuşulacaktır. Quaresma-Guti-Simao güzel bir hatıra olarak kalacaktır. Düşündüğümüzde içimiz ürperecektir ama Metin, Ali, Feyyaz, Rıza, Şifo Mehmet kalbimizin bambaşka yerinde olacaktır.

Şimdi olaya mantık çerçevesinden bakalım. Haklar fona devredildiğinde ne oluyor? Bilen var mı? % kaçı devrediliyor? Kaç paraya devrediliyor? Sonrasında ne oluyor? Neden devrediliyor? Tarafların hakları ne oluyor? Kulübün menfaati ne, fonun menfaati ne? Bunları ben bilmiyorum. Bir cümlelik açıklamada ben bunların hepsini çözdüm diyen varsa buyursun açıklasın biz de aydınlanalım. Bence bu aşamada kulüp zarar ediyor, Beşiktaş'ın geleceği satılıyor çıkışı yanlış. Bunu diyen haklı çıkabilir. Ancak şu aşamada haklı diyemeyiz.

4 yorum:

KCKF dedi ki...

http://eksibesiktas.blogspot.com/2010/12/fon-olay-ozet.html
Şurada fona biraz değinilmiş. Daha güzel bir yazı vardı, bulursam onu da paylaşacağım. Hayırlısı olsun diyelim.

YK dedi ki...

Almeida ve fon yazısını daha önce okumuştum. Paylaşım için teşekkür ederim. Ancak Muhammed&Atınç&Necip'in durumu Almeida'ınki ile çok farklı olacaktır. Birinde transfer yapıyorsun. Digerinde elindeki oyuncuyu fona bağlıyorsun. Ayrıca Bir arkadaşım da fonu araştırmış ve karakartal.com için yazmış. Fon hakkında bilgi var: http://www.karakartal.com/​haber/40825/peki-kim-bu-fo​n-sirketi/?ref=AKM2
Ancak henüz belli olmadığı gibi anlaşma detayları hakkında bilgi yok. Önemli olan da bu.

Adsız dedi ki...

bence de bu olay tabata transferinden daha büyük hatadır. tabata olayında düpedüz kazıklandık. ama burada göz göre göre oyunculardan ederinden daha az kazanmak da var.

Ve aklıma şu geliyor. belkide simao'nun quaresmanın fernandesin de tüm hakları bizde değil. Bu oyunculara ödenen düşük transfer ücretlerinin sebebi belki de bu.


Yılmaz.

YK dedi ki...

@ adsız, sözleşme şartlarını biliyor musun? Düşüncelerin tamamen hissiyat.