20 Ağustos 2010 Cuma

Marsilya'da Kaptanlık Seçimi


Didier Deschamps beğendiğim hocalardan biridir. Genç Fransız hocayı beğenmenin yanı sıra Juventus'lu olduğu için de ayrıca seviyorum. Kaptanı Niang'ı Fenerbahçe'ye kaptırınca takıma yeni bir kaptan seçmek durumunda kaldı. L'Equipe yaptığı açıklamada Niang ayrılınca yeni bir kaptan seçmemiz gerekiyordu. Oyuncularımdan, kendi kaptanlarını kendilerinin seçmelerini istedim. Onlar da Mandanda'da hemfikir oldular dedi.

Bizler de ilkokulda sınıf başkanını seçerken bu yöntemi kullanıyorduk. Hatta birinci sınıfta ben seçilmiştim. Fransız hocanın kullandığı yöntem genelde çok tercih edilen bir yöntem değildir. Ben ilk kez böyle bir seçim gördüm. Kaptanlık için en etkili kriterin direkt ortaya çıktığı bir yöntem. Oyuncular üzerinde etki kurabilecek ve diğer oyunculara liderlik yapabilecek kişinin bu metotla seçimi akıllıca...

Önce Cana'yı, sonra Niang'ı kaptırdılar. Kaptanların izini sürersek Mandanda seneye yolcu diyebiliriz...

Hiç yorum yok: