6 Haziran 2010 Pazar

Dünya Kupası'na doğru

Dünya Kupası grup değerlendirmesi yapıyordum ki vazgeçtim. Her yerde gruplarla ilgili bir çok açıklama ve favori tahmini var, o yüzden burda tekrar tekrar aynı şeyleri yazmaya gerek yok. Herkes az çok kimin nasıl oynadığını biliyor. Bilemediğiniz, sürpriz olan olaylar benim için de geçerli; O yüzden o noktada ben de ters köşe olabilirim...

Turiaf bir önceki yazısında favorilerinden bahsetmiş. Ben de benzer ölçekte bir yazı yazacağım.

A Grubu: Fransa-G.Afrika-Uruguay-Meksika... A grubunda Fransa sonuncu olsun, hatta gol atamasın. Böylece Domenech'le ne kadar büyük bir hata yaptıklarını anlarlar. Ayrıca o güzelim İrlanda'yı buralarda göremememize sebep olan "el"'i de unutmuş değilim. Gruptan Velalı, Guardadolu Meksika ile Forlanlı, Suarezli Uruguay çıksın isterim..

B Grubu...Arjantin-Nijerya-G.Kore-Yunanistan... Arjantin çıkmazsa ayıp olur. En az çeyrek final görmelerini dilerim. Nijerya ikici sırada çıksın. Afrika takımları erken elenmesin. Kupa onlarla daha tatlı oluyor. Özellikle kimlikli Afrikalılar daha da fazla zevk veriyor. Nijerya da bunlardan biri. G.Kore'ye 2002'den beri kıl oluyorum. Hakemle elemelerini hala içime sindiremedim. Yunanistan olmasa da olur benim için...

C Grubu: İngiltere-ABD-Cezayir-Slovenya... İngiltere bu kupada tuttuğum takım. Normal şartlar altında İtalya'yı tutarım ama bu sefer Rooney kazansın istiyorum. Capello'ya olan saygım da sonsuz. Gruptan ikinci sırada Cezayir çıksın. Fransa, çıkamasın ama küçük Fransa yol alsın...
D Grubu... Almanya-Avustralya-Sırbistan-Gana... Almanya çıkar, diyecek lafım yok. Ama hani olur da çıkamazsa, Avustralya ve Gana yola devam etsin. Almanya çıkarsa Avustralya eve dönsün.

E Grubu... Hollanda-Danimarka-Japonya-Kamerun... Hollanda erken elenmesin. Total futbol izlemek zevkli olur. Japonya bana tat vermiyor. Kamerun'u severim ama Kjaer, Agger, Bendtner izlemek zevkli olabilir...

F Grubu... İtalya-Paraguay-Slovakya- Yeni Zelanda. İtalya erken elenmesin. Yaşlı kadrosu var eyvallah, üzerine koyamadılar ona da eyvallah ama 2006'da kupayı kaldıran Cannavaro, Buffon, Gattuso... Üst turlar yakışır be abi... Holosko için Slovakyalıyız elbette...


G Grubu...Brezilya-Kuzey Kore-Fildişi Sahilleri-Portekiz... Kuzey Kore turnuvaya katıldığı için mutlu mudur, pişman mıdır bilmiyorum. Turnuvada rekor kırmaları çok zor olmayacaktır. Rakipler arasında Almanya olmadığı için şükretmeliler. Disiplinden kopmaz Almanya affetmeyebilirdi ama bu rakipleri bir yerde bırakır diye düşünüyorum. Çok ezdim, utandırırlarsa beni silerim bu yazıyı... Bu grup için bir şey diyemiyorum. Fildişi'ni de Portekiz'i de Brezilya'yı da severim. Ronaldolu Portekiz erken elenmesin, Fildişi ya da Brezilya'dan biri gitsin. Yok Brezilya da erken elenmesin... Üzgünüm Afrikalı dostlarım...

H Grubu... İspanya-İsviçre-Honduras-Şili... İspanya bir üst turu görsün. Casillas'ın Ramos'un hatrı var. Fabregas'ın sevgisi var, Xavi'nin İniesta'nın saygınlığı var, Torres'in karizması var... Diğer tarafta da Tello'nun 14 numaralı Beşiktaş forması var. Honduras'ın tarihi var ama 3. sırada kalır. İsviçre'nin sağlam hocası var, beni korkutan da odur...

Hiç yorum yok: