15 Haziran 2010 Salı

2010 Dünya Kupası #1

Dünya Kupası grup ilk maçlarının yarısından fazlası tamamlanmışken kısa bir değerlendirme yapalım...
Gol açısından kısır bir Dünya Kupası geçirdiğimiz aşikar. İddaa tabiriyle üst biten maç sayısı 1. O da beklendiği gibi Almanya'nın maçı. Rakibi Avustralya olduğu için de üst bitmiş değil, muhtemelen Almanya rakip tanımaksızın bir maça 3 gol sığdırırdı.

Günay Afrika muhteşem bir golle puanla başladı. Lakin gruptan çıkacağını düşünmüyorum. Meksika gruptan çıkmaya en büyük aday. Bu futbollarını sürdürürlerse Uruguay'ın önüne geçerler. Uruguay beklentilerimin altında kaldı, özellikle Suarez... Bu futbolla Hollanda Ligi golcüsü damgasını yer...

Arjantin golü erken bulamamış olsaydı daha zevkli bir maç izlerdik ama anlamsız şekilde golden sonra sürati kestiler, üstelik atabilecekken... Nijerya'nın kontralarda etkili olabileceğini düşünürdüm ama onlar da eski jenerasyondan çok uzak kalmışlar. Obasi, Obinna hozlı ve etkili oyuncular ancak ilk maçta vasattılar. Yunanistan'ı yenen Kore akıllı oynuyor. Sağlam savunmacı ama ağır adamlarla bezeli kadroya sahip Yunanistan'ı hızlı ve araya atılan toplarla geçtiler. Mantıklı olan da buydu. Arjantin'in arkasına yerleşebilirler, ben yine de Yunanistan'ın sağı solu belli olmaz diyorum...

İngiltere de hızlı başlayıp duranlardandı. Gerçi duranlardan mı durdurulanlardan mı kestirmek zor. Green olmamış kaleye. Her şeye rağmen James olmalıydı. İkinci maçta James kaleyi devralır. Green özellikle yediği golden sonra çok yanlış çıkışlar yaptı... İngiltere için nzar boncuğu olsun bu beraberlik... Cezayir-Slovenya tatsız maçını Slovenler aldı. Bu galibiyet ilk ve son galibiyetleriydi bence...

Almanya büyük yıldızı olmamasına rağmen çok iyi oynuyor. Turnuva takımı sıfatını fazlasıyla hakediyor. Kupayı alsa yıllar sonra kim aldırdı bu kupayı diyeceğiz Allah aşkına... Lahm mı? Mesut mu? Podolski mi?... Lideri de yok, büyük yıldızı da yok ama büyük takım... Gana turnuvanın sürprizlerinden biri olacağa benziyor. Sırbistan gibi kadrosu çok dengeli ve oturaklı bir takım karşısında güzel futbol oynadılar ve galibiyet aldılar. Avustralya'yı yenerlerse ikinci turdalar. Tabi rakip muhtemelen zorlu olacak... İngiltere...
Hollanda beklendiği gibi galip ayrıldı. Robbensiz galibiyet büyük iştir. Yolu yarıladılar şimdiden. Japonya'da ise gazetecilerin tabiriyle Honda gaza bastı. Kamerun'dan puan bekliyordum ama olmadı...

Dünün son maçında son şampiyon sahne aldı. İtalya bekleneni veremedi düşüncesine katılmıyorum. Beklenen buydu, ya da benim beklediğim buydu. Takımı 4 yıl önceki takımla karşılaştırmak yersiz. Arada 1 büyük turnuva ve 2 ön eleme grup maçı oynadılar. O maçlarda çok iyi oynuyormuş gibi İtalya'dan iyi furbol beklemek hayalcilik olur. Benim beklentilerim bu yöndeydi, ikinci golü sıkıştırsa kimse şaşırmazdı. Pepe'yi beğendim, De Rossi zaten iyi, Montolino, pardon Montolivo takımın en zayıfı. Gruptan Paraguay'la birlikte çıkacaktır...

Hiç yorum yok: