20 Ekim 2009 Salı

Polonya ve Türkiye'de hoca arayışı

Milli takıma hoca arayışı içinde olan tek ülke biz değiliz elbette. Polonya da yeni hoca arayışında. Slovakya ile Slovenya'nın ilk iki sırayı aldığı grupta ancak 5. olabildi. Aman aman bir kadroları yok ama çok da kötü olduklarını söylemeyiz...

Polonya basını bizim basından daha fazla abartmış. Çeşitli kaynaklara göre toplam 11 tane aday var. Paweł Janas, Franciszek Smuda, Maciej Skorża, Henryk Kasperczak, Piotr Nowak and Stefan Majewski ülkenin yerli hocaları. İsimlerin tanınmışlığına bakılırsa sırasıyla Polonya'nın Yılmaz Vural'ı, Güvenç Kurtar'ı, Hikmet Karaman'ı, Erdoğan Arıca'sı diye devam edebiliriz... Aralarında Şenol Güneş kalibresinde bile adam yok sanırım. Şenol Güneş'i küçümsemiyorum tabi ki, popülaritesinden bahsediyorum...

Yabancı adaylar elbette tanıdık. Avram Grant, Alberto Zaccheroni, Javier Aguirre, Lawrie Sanchez and Dan Petrescu. Zacc'ı getirmek çok komik olur heralde. Fatih Hoca'yla mücadele ettiği zamanları hatırlıyorum. Üzerine bir şey koymadıysa -ki sanmıyorum- sağlam bir aday olduğunu söylemek güç. Dan Petrescu ilginç bir aday olmuş haliyle. Chelsea'de top peşinde koştuğu yılları hatırlıyorum. Milli takım hocasının tecrübeli ve biraz da yaşlı olmasını savunan biri olarak, benim Yılmaz hocadan bir önceki adayım olur heralde...

Polonya'dan bizim milli takıma bir pas atalım. Türk getirilmeyeceğini düşünüyorum. Hoş Türk Hoca da yok piyasada. Yılmazgiller hakkındaki fikirlerimi yazının önceki kısımlarında yeterince açıkladığımı düşünüyorum. Onun dışında Şenol Güneş 2. kez getirilmez, Ersun Yanal da aynı sebepten dışarda kalır. Mustafa Denizli 2. kez getirilmek istenebilir ama işin ucunda Beşiktaş var. Ertuğrul milli takım için genç, Tolunay Kafkas, Rıza Çalımbay, Bülent Uygun yetersiz...

Hedef yabancı olmalı. Mümkünse kimlikli bir yabancı olsun istiyorum. İyi ya da kötü bizim milli takımımızın da bir kimliği olsun isterim. Yunanistan Rehhagel ile nasıl bir kimliğe kavuştuysa ya da Rusya Hiddink ile nasıl bir kimlik kazandıysa biz de birileriyle öyle bir kimlik kazanalım. Tecrübeli biri olsun. Gaz ile değil sistem ile bir şeyler yapsın. Ver gazı oynamasın oyuncularımız, maça savaş gözüyle bakmasın...

Takımda hiç kimseye karşı önyargılı olmasın. Ferguson'un hem Rooney'i hem Ronaldo'yu birlikte kazandığı gibi kazansın tüm oyuncuları. Milli havuzu iyi kullansın...

Aklıma gelen ilk aday Lucescu'dur. Böyle her muhabbette ilk akla gelen hocanın Lucescu olması sıktı ama yapacak birşey yok. İkinci akla gelen yok şu anda. Hiddink gelsin isterim ama vergiyi %25 seviyelerine çekmeden onu ülke sınırlarından içeri sokmak zor. Lippi'nin ismi bizim basında milli takımla anılırken İtalyanlar Juve'ye genel koordinatör sıfatıyla düşünüyorlar. Bakalım ilerde yeni bir aday çıkar belki...

Hiç yorum yok: